Românii au încredere în armată, biserică şi publicitate

Românii au încredere în pompieri, militari, biserică şi publicitate, conform unui studiu GfK România, înregistrând cel mai scăzut nivel de încredere pentru politicieni, bancheri şi managerii marilor companii.

74 afișări
Imaginea articolului Românii au încredere în armată, biserică şi publicitate

Românii au încredere în armată, biserică şi publicitate (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Studiul internaţional GfK Trust Index 2010 prezintă nivelul de încredere al cetăţenilor din 19 ţări europene privind diferite categorii profesionale şi organizaţii, se arată într-un comunicat de presă de joi al grupului.

În România, pompierii se bucură de cel mai înalt grad de încredere al cetăţenilor (91 la sută), însă cifra este mai mică decât în alte state europene. A doua profesie în topul încrederii este cea de poştaş (89 la sută), urmată de militari (88 la sută), profesori sau reprezentanţi ai bisericii (86 la sută).

La polul opus se află politicienii (11 la sută), în scădere cu trei procente faţă de acum doi ani, bancherii (28 la sută), de asemenea în scădere cu opt procente şi managerii marilor companii (39 la sută).

În comparaţie cu anul 2009, românilor le-a crescut încrederea în avocaţi (42 la sută faţă de 35 la sută), militari (88 la sută faţă de 82 la sută) sau de oamenii din domeniul publicităţii (50 la sută faţă de 46 la sută).

În ceea ce priveşte comparaţia cu alte ţări europene, domeniile profesionale în care românii au cea mai mare încredere sunt biserica, armata şi publicitatea, în vreme ce profesiile care se bucură de un succes mai mic sunt pompierii, doctorii şi poliţiştii.

Europenii, pe de altă parte, au cea mai mică încredere în politică, marketing, biserică sau ONG-urile de mediu.

Totodată, cetăţenii din alte state europene apreciază poliţiştii (75 la sută), doctorii (84 la sută faţă de 74 la sută în România) şi judecătorii (62 la sută faţă de 42 la sută).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici