- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (21.04.2018, 13:09)
- Florin Zafiu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Semnal de alarmă: Lipsa heliporturilor sau aeroporturilor din această zonă a ţării face dificilă misiunea salvatorilor. Apelul lui Arafat
Raed Arafat, secretarul de stat al MAI, atrage atenţia asupra lipsei zonelor de aterizare din sudul ţării pentru elicopterele care efectuează misiuni de urgenţă, mai ales pe timp de noapte, precizând că autorităţile trebuie să se implice în amenajarea acestora.
1276 afișări
Problema cea mai acută rămâne în sudul şi sud-estul ţării, unde, din cauza lipsei heliporturilor sau aeroporturilor, elicopterele SMURD nu pot ateriza pe timp de noapte.
"Dacă luăm oraşele mici, dacă nu vorbim de helipunct, de zonele amenajate să poată ateriza elicopterul şi noapte pentru preluare de pacienţi, sunt multe şi în sudul ţării mai ales. Încă în nordul ţării este mai uşor pentru că avem mai multe aeroporturi, în sudul ţării infrastructura nu prea este dezvoltată. Dacă luaţi nordul ţării aveţi Mureş, Cluj, Baia Mare, Satu Mare, Arad, Timişoara, toate au aeroporturi, deci în cursul nopţii putem să le folosim. Dacă luaţi zona de sud, în afară de Bucureşti, Constanţa, Tulcea acum, nu ştiu cine mai are în zona de sud. Aici trebuie amenajate zone de aterizare şi autorităţile locale chiar trebuie să se implice în rezolvarea acestei probleme că nu este un capăt de ţară. Problemele majore sunt autorizaţiile care sunt anevoioase şi foarte grele de obţinut de la Autoritatea Aeronautică Civilă şi sunt foarte costisitoare. Deci autorizaţia este problema şi nu neapărat construcţia propriu-zisă a helipunctului", a declarat, pentru MEDIAFAX, secretarul de stat Raed Arafat.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 07:57
• Expert: Bolile transmise de ţânţari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
-
astăzi, 07:24
• Veneţia introduce o taxă de intrare de 5 euro începând de joi
-
ieri, 21:31
• Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
-
ieri, 20:55
• Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
ieri, 20:30
• Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
-
ieri, 18:49
• CSM a respins cererea de suspendare din funcţie a judecătoarei lui Vlad Pascu
-
ieri, 17:53
• Atenţionare MAE: Franţa menţine controalele la frontierele interne până în 31 octombrie
-
ieri, 17:32
-
ieri, 16:29
• Proiectul Start Up Nation 2024 a fost pus în consultare publică
-
• Eficienţa Energetică în viaţa oamenilor din perspectiva anilor 2050
-
ieri, 15:52
• Piedone, răspuns pentru Ciolacu: Exclus să mă retrag din această cursă
-
ieri, 15:35
-
ieri, 14:59
-
ieri, 11:55
Judeţele din nordul şi vestul României sunt mai pregătite pentru asigurarea intervenţiilor pe cale aeriană, potrivit secretarului de stat.
"Aveţi la Mureş şi hangar şi helipunct la spital, aveţi la Oradea heliport care este construit recent şi este chiar unul special pe structura spitalului făcut şi care permite elicopterului să aterizeze la nivelul etajului 2 la spital să preia bolnavul de acolo, aveţi la Constanţa unde este un helipunct special cu hangar cu tot, este în curs de finalizare cel de la Jibou pentru zona Nord-Vest, este făcut deja hangarul şi a rămas să toarne betonul pentru helipunct. A mai durat un pic pentru acte, dar este în curs de rezolvare, mai avem la Iaşi unde este făcut hangar şi unde urmeză să se toare betonul, printr-un proiect european şi urmeză să se facă şi mai sunt utilizate aeroporturile. De exemplu, la Craiova se foloseşte aeroportul, la Arad se foloseşte aeroportul şi mai sunt helipuncte pe care le folosim pe durata zilei dar nu şi noaptea, care aparţin de Armată, de Poliţia de Frontieră" , a precizat Raed Arafat.
Secretarul de stat în MAI precizează că este important ca elicopterele care efectuează misiuni de urgenţă să poată ateriza şi în oraşele în care nu există aeroporturi.
"În mod normal este în vizorul nostru, este o chestiune pe care o considerăm importantă să ajungen în oraşele unde nu sunt aeroporturi şi zi şi noapte să putem ateriza",spune Arafat.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe