Situaţia noului an şcolar. Profesorii spun că şcolile au nevoie de investiţii pentru renovarea clădirilor, grupuri sanitare sau laboratoare de informatică

  • 65% dintre cadrele didactice consultate de World Vision România atrag atenţia asupra nevoii de investiţii în laboratoarele de informatică şi pentru alte discipline.
  • Mai mult de unul din trei profesori spun că sunt necesare investiţii pentru amenajarea sau reabilitarea grupurilor-sanitare (toalete).
209 afișări
Imaginea articolului Situaţia noului an şcolar. Profesorii spun că şcolile au nevoie de investiţii pentru renovarea clădirilor, grupuri sanitare sau laboratoare de informatică

Elevii, părinţii şi profesorii consultaţi de World Vision România au identificat câteva dintre problemele urgente, care împiedică buna desfăşurare a procesului educaţional la clasă. Una dintre acestea este nevoia de investiţii în infrastructura şcolilor.

65% dintre cadrele didactice consultate de fundaţie spun că este nevoie de mai multe investiţii pentru laboratoarele de informatică şi de alte discipline. Aproape unul din doi profesori crede că este nevoie de mai mulţi bani pentru spaţiile dedicate activităţilor sportive. 44% vor investiţii pentru renovarea clădirilor, 41% pentru spaţiile de joacă şi biblioteci, 34% pentru grupuri sanitare (toalete) şi 30% pentru accesibilizarea drumurilor către şcoală, inclusiv achiziţionarea de autobuze.

Totodată, 87% dintre cadrele didactice îşi doresc să se implementeze un program de masă caldă cu ore remediale în toate şcolile vulnerabile, motivând că un astfel de pachet de servicii ajută la prevenirea şi combaterea abandonului şcolar.

Lipsa unei infrastructuri corespunzătoare este direct legată de nivelul scăzut de motivaţie al profesorilor care predau în medii defavorizate, însă nu este singura cauză. Mai mult de unul din trei spun că au prea multe obligaţii birocratice în afara orelor, iar doi din trei cred că programa şcolară este încărcată sau nu este adaptată nevoilor actuale ale copiilor. Un profesor din doi este descurajat de neimplicarea părinţilor în educaţia copiilor sau de alte probleme ale familiei ca nivelul de sărăcie sau lipsa de educaţie a părinţilor.

La mai bine de doi ani de la debutul pandemiei, infrastructura pentru educaţia online lipseşte în continuare în multe dintre şcolile şi familiile din comunităţile dezavantajate. Un păeinte din trei spune că şcolile n-au suficiente calculatoare şi table interactive, iar o familie din 10 nu are nici măcar un dispozitiv în gospodărie pentru învăţământul online, mai arată datele fundaţiei.

Totodată, din cauza sărăciei, 35% dintre adolescenţi n-au niciodată sau au doar uneori suficiente rechizite şi cărţi pentru şcoală. Aşa se face că aproape din unu din zece părinţi îşi retrage cel puţin un copil de la şcoală temporar sau definitiv ca să facă faţă cheltuielilor.

Iar lipsurile şi neputinţele părinţilor în a sprijini educaţia copiilor nu se opresc aici. Aproape jumătate dintre părinţii care au copii în clasele V-VIII spun că le este greu să-i ajute cu lecţiile la Matematică. La unu din cinci părinţi îi este greu să ofere sprijin copilului său şi la Limba Română.

„Susţinerea copiilor la şcoală, după ce termină opt clase, devine o povară şi mai greu de dus pentru părinţi. La liceu sunt cheltuieli mult mai mari din cauza nevoii de cazare şi/sau navetă. Din acest motiv, dar şi din cauza neîncrederii părinţilor că şcoala poate schimba viitorul copiilor în bine şi pentru că de multe ori nu-i văd pe cei mici interesaţi de şcoală, cel puţin 2 din 10 părinţi nu-şi mai susţin copiii să continue studiile la liceu“, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Aşteptările elevilor de la noul an şcolar:

Întrebaţi ce măsuri ar trebui să se regăsească printre priorităţile sistemului de învăţământ, elevii consultaţi de World Vision România au răspuns: digitalizarea (61%); masa caldă la şcoală pentru toţi elevii (56%); educaţia remedială (53%); burse mai mari 40 (%); investiţii în infrastructura şcolilor (26%).

Doi din zece copii spun că violenţa este prezentă în şcoala lor mult sau foarte mult, mai arată datele World Vision România. Această realitate este confirmată şi de părinţii lor, 30% afirmând că există violenţă în şcoli. Pe de altă parte, doar 2% dintre elevi ar vorbi cu profesorii despre abuzurile prin care trec.

„Zeci de mii de elevi, în special celor din comunităţile marginale, se îndepărtează de şcoală din mai multe motive: n-au profesori suficient de motivaţi şi de pregătiţi, nu sunt sprijiniţi de părinţi atunci când poate au cea mai mare nevoie, nu au infrastructura necesară (fie că vorbim de un drum asfaltat până la şcoală sau de un laptop) şi nici nu se simt în siguranţă. Este important ca noua legislaţie în educaţie, cât şi autorităţile care o vor pune în aplicare să se uite onest la aceste realităţi dure ale învăţământului din România şi să ia deciziile cele mai bune pentru aceşti copii“, a mai declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici