Video SIVECO, ASE şi MEDIAFAX au lansat proiectul "Şanse egale pentru cariere de succes"

SIVECO România, Academia de Studii Economice şi MEDIAFAX au lansat, marţi, proiectul "Şanse egale pentru cariere de succes", finanţat prin programul sectorial POS DRU, cu o valoare de 14.406.484 lei şi derulat pe o perioadă de 24 de luni, proiect la care vor participa 1.700 de femei.

419 afișări

Proiectul urmăreşte creşterea oportunităţilor de angajare ale femeilor şi asigurarea egalităţii de şanse la locul de muncă, cele trei organizaţii implicate în proiect urmând să-şi folosească expertiza pentru îmbunătăţirea competenţelor şi abilităţilor femeilor din grupuri vulnerabile şi asigurarea egalităţii de şanse la locul de muncă, precizează un comunicat al SIVECO.

Prorectorul Academiei de Studii Economice, profesor universitar dr. Dumitru Miron, a declarat, marţi, în deschiderea conferinţei de lansare a proiectului, că ASE are 28 de contracte, în multe instituţia este solicitant, în altele partener, valoarea totală fiind de peste 100 de milioane de lei.

"Nu este de ici de colo ca alături de o firmă din mediul de afaceri real, o universitate, o Alma Mater care coagulează valenţă profesională să se afle şi o exponentă de referinţă a celei de a patra puteri în stat - Mediafax", a spus profesorul Miron.

Referindu-se la proiectele europene, prorectorul a spus că "Dumnezeu dă, dar nu bagă în sac".

"La proiectele europene banii nu vin, ci se cheamă. Trebuie să fim mieroşi, sirene atractive astfel încât banii europeni să vină să ne ajute să facem lucruri care cu siguranţă vor rămâne peste timp. Mă bucur pentru a 28-a oară de momentul unui început. Credem în valorile parteneriatului funcţional, credem că lucrurile nu se fac de la sine, ci trebuie să lucrăm cu toţii cu seriozitate. Credem că nu există şmecherie şi păcăleală în aceste proiecte. Ne furăm căciula singuri dacă nu facem lucrurile să se întâmple, dacă nu deplasăm realitatea de pe locul pe care este pe locul pe care ar trebui să fie", a fost mesajul prorectorului Miron, care a încheiat discursul adresând urări de succes în realizarea proiectului.

Managerul proiectului "Şanse egale pentru cariere de succes", Rodica Papadopol, a prezentat ideile de bază şi obiectivele acestui proiect.

Proiectul a fost lansat de SIVECO România în calitate de solicitant şi Academia de Studii Economice şi MEDIAFAX, parteneri.

Proiectul are durata de 24 de luni (1 septembrie 2010 - 31 august 2012), şi o valoare totală de 14.406.484 de lei din care 50 la sută revin bebeficiarului Siveco, 15 la sută ASE şi 35 la sută MEDIAFAX.

Obiectivul major al proiectului constă în introducerea principiului egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în toate domeniile societăţii româneşti, prin elaborarea şi implementarea de politici şi programe axate pe problemele diverselor categorii de femei din România, a spus Rodica Papadopol.

Alte obiective ale proiectului sunt creşterea gradului de angajare a femeilor şi acces egal pe piaţa locurilor de muncă, diminuarea stereotipurilor la locul de muncă. Cele trei organizaţii implicate în proiect îşi vor folosi expertiza pentru îmbunătăţirea competenţelor şi abilităţilor femeilor din grupuri vulnerabile şi asigurarea egalităţii de şanse la locul de muncă, a adăugat managerul proiectului.

Proiectul are ca grup ţintă 1.700 de femei, astfel că 800 dintre acestea, având responsabilităţi în domeniul resurselor umane în cadrul întreprinderilor, vor beneficia de noi instrumente şi cunoştinţe pentru asigurarea egalităţii de şanse la locul lor de muncă, iar alte 900 vor beneficia de programe de formare, consiliere şi orientare profesională. Acestea din urmă trebuie să se afle în una dintre următoarele situaţii: riscă să-şi piardă locul de muncă, întreţin familii monoparentale, nu au mai participat la un program de formare în ultimii 2 ani, fac parte din grupuri vulnerabile (romi, persoane cu dizabilităţi, persoane în vârstă etc).

Experţii din proiect vor asigura identificarea grupului ţintă pe baza unor criterii transparente şi obiective.

Proiectul se va desfăşura în opt regiuni, respectiv Bucureşti-Ilfov, Centru, Nord-Est, Nord-Vest, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, în care sunt poziţionate cele opt centre de informare şi trainig, respectiv Bucureşti, Braşov, Cluj, Timişoara, Craiova, Ploieşti, Constanţa, Iaşi.

"Proiectul «Şanse egale pentru cariere de succes» va contribui la îmbunătăţirea certificărilor şi abilităţilor grupului ţintă şi implicit la creşterea şanselor de angajare, precum şi la diminuarea stereotipurilor sociale privind rolul femeii la locul de muncă, prin promovarea politicilor nondiscriminative în recrutarea, angajarea şi desfăşurarea ulterioară a carierei femeilor", a mai spus managerul proiectului.

Anca Crahmaliuc, director de marketing şi comunicare la SIVECO România, a subliniat importanţa şi actualitatea subiectului egalităţii de şanse în România.

În discursul său, ea a lansat şi câteva întrebări legate de cuantificarea succesului - "Ce înseamnă o carieră de succes? Cum măsori succesul?" sau "Există poveşti diferite de succes între bărbaţi şi femei?".

"Sunt două elemente esenţiale în acest proiect şi anume, partea de comunicare, esenţială mai ales când vorbim de schimbare de mentalitate şi o parte de instruire", a susţinut directorul Crahmaliuc.

La rândul său, directorul MEDIAFAX, Cristian Dimitriu, a subliniat rolul jurnaliştilor implicaţi în schimbarea mentalităţilor în societate.

"Noi, la MEDIAFAX, lucrând în zona mass-media de atâta timp, suntem implicaţi în schimbarea mentalităţilor din societate, deci putem spune că avem experienţa necesară şi în proiectul acesta referitor la egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi. Cred că schimbarea mentalităţilor este cel mai important lucru şi trebuie să înceapă cu noi înşine şi apoi să încercăm să schimbăm şi mentalităţile altora", a continuat Dimitriu.

Acesta a precizat că Agenţia de presă MEDIAFAX, lider pe piaţa informaţiilor generale şi de business, a scris de multe ori materiale ample despre proiectele europene, despre implementarea lor şi despre gradul redus de absorbţie a fondurilor comunitare, subliniind că proiectul "Şanse egale pentru cariere de succes" constituie o provocare. "Ne transformăm din comentatori şi critici în actori", a argumentat el.

"MEDIAFAX se va ocupa de primele două activităţi din proiect, şi anume campania de promovare", a precizat Dimitriu. Campania de promovare include, printre altele, Ghidul privind integrarea principiului de şanse în politicile companiei, o carte privind poveştile de succes ale femeilor, conferinţe de promovare a acestor poveşti de succes, spoturi TV, seminarii şi interviuri.

Potrivit statisticilor, rata de ocupare a femeilor din grupa de vârstă 15-64 ani este de 52.1%, mai mică decât cea întregistrată la bărbaţi, respectiv 63.6%. În plus, deşi majoritatea companiilor au adoptat regulamente interne, doar 73% dintre companii au inclus prevederi privind nediscriminarea şi doar 50% au inclus prevederi referitoare la situaţiile de hărţuire sexuală.

"Proiectul «Şanse egale pentru cariere de succes» va contribui la îmbunătăţirea certificărilor şi abilităţilor grupului ţintă şi implicit la creşterea şanselor de angajare, precum şi la diminuarea stereotipurilor sociale privind rolul femeii la locul de muncă, prin promovarea politicilor nondiscriminative în recrutarea, angajarea şi desfăşurarea ulterioară a carierei femeilor", precizează SIVECO.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici