- Home
- Social
- ALBA IULIA, (14.03.2018, 14:19)
- Dragos Suciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Şova: Păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv vitezele pe care trenurile le aveau în '90 / Ministrul Transporturilor: E inacceptabil că şcolarizarea mecanicilor de locomotivă se face într-un singur centru
Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat, miercuri, că este ”păcat” că trebuie să stabilim ca obiectiv să ajungem măcar la vitezele de circulaţie pe care trenurile în România le aveau în anii '90. Problema, însă, nu poate fi rezolvată fără bani, a adăugat ministrul.
611 afișări
Şova: Păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv vitezele pe care trenurile le aveau în '90 / Ministrul Transporturilor: E inacceptabil că şcolarizarea mecanicilor de locomotivă se face într-un singur centru
”Nu ne este indiferent deloc faptul că vitezele de circulaţie au tot scăzut progresiv, sigur că este oarecum păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem măcar la vitezele de circulaţie pe care trenurile în România le dezvoltau în anii 90, dar există şi acest obiectiv pe lângă, desigur, terminarea construcţiei coridorului patru şi a modernizărilor de cale ferată. Unul dintre obiectivele mandatului meu este şi acesta, de a reduce progresiv restricţiile de viteză, şi aici eforturile pe care le aştept de la CFR infrastructură sunt foarte mari”, a spus, miercuri, Lucian Şova, la Alba Iulia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Aplicația care știe dacă navighezi pe site-uri porno. Părinții și copiii își pot urmări istoricul reciproc
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
-
Un proces privind oprirea exportului de arme către Israel ajunge la Înalta Curte din Londra
-
Acţiune de amploare, cu sprijin Europol şi FBI, pentru anihilarea unui ”supercartel” al drogurilor
Ministrul Transporturilor a adăugat că cei de la infrastructură trebuie să găsească resursele necesare, cu sprijinul Guvernului, pentru a elimina restricţiile acolo unde există.
”Pe de altă parte nu pot să nu observ că (...) a scăzut în ultimul timp numărul vagoanelor puse în circulaţie, că nu întotdeauna gradul de confort pe care îl conferă călătorilor este la nivelul exigenţelor pe care aceştia îl au”, a spus ministrul.
Întrebat, după conferinţă, de jurnalişti, despre măsurile pe care le ia în cazul scăderii vitezei trenurilor, ministrul Transporturilor a răspuns că problema nu poate fi rezolvată fără bani, iar o sursă importantă asupra căreia a atras atenţia conducerii CFR SA este ”creanţa foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă”.
”Pe de o parte acest lucru nu poate fi făcut fără bani şi o sursă importantă asupra căreia am atras atenţia conducerii CFR SA este creanţa foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă, lucru care trebuie tratat de o manieră eficientă şi rapidă pentru că aproape 150 de milioane de euro pe care îi au de încasat ar putea contribui la reducerea, la anularea multora din restricţiile de circulaţie cu care trenurile, atât de marfă, cât şi de călători se confruntă astăzi”, a afirmat ministrul.
Şova: E inacceptabil că şcolarizarea mecanicilor de locomotivă se face într-un singur centru
Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat, miercuri, că a aflat recent că şcolarizarea mecanicilor de locomotivă se face într-un singur centru naţional, precizând că este ”inacceptabil” şi va lua măsuri imediate pentru ”a deschide această piaţă”.
Şova a spus, miercuri, la Alba Iulia, că fără a atrage tineri ingineri şi specialişti de pe băncile facultăţii în domeniul feroviar, acest sector se va confrunta cu tot mai multe probleme.
”Şi din acest punct de vedere mă voi strădui să fiu alături de companiile pe care le am în subordine, de a face cât mai atractivă profesia de lucrător în domeniul feroviar şi nu mă refer aici doar la ingineri, la specialişti, ci şi la cadre calificate, la persoane calificate pe toate meseriile pe care calea ferată le are în patrimoniu, să spun aşa”, a spus Şova.
Ministrul Transporturilor consideră că este ”absolut surprinzător şi de neînţeles” faptul că şcolarizarea mecanicilor de locomotivă se face într-un singur centru.
”La discuţiile pe care le-am avut în aceste săptămâni care au trecut cu responsabilii din domeniul căii ferate am aflat că şcolarizarea mecanicilor de locomotivă se face doar într-un singur centru naţional. Mi se pare inacceptabil şi aici voi lua măsuri imediate, în conformitate cu respectarea procedurilor legale, desigur, pentru a deschide această piaţă. Nu pot să înţeleg cum până acum nu s-a luat măsura ca totuşi, şcolarizarea personalului, pe o profesie care este cerută de către public, acolo unde există o piaţă în oferirea acestui serviciu, să existe o singură autoritate, care să formeze personalul. Voi lua măsuri imediate, cu sprijinul colaboratorilor atât din minister cât şi din autorităţile responsabile, să deschidem această piaţă, să o deschidem şi mediului privat, să o deschidem şi către companiile naţionale, care să poată să-şi organizeze propriile centre de formare astfel încât cel puţin mecanici de locomotivă să putem forma atâţia câţi îşi doresc să acceseze această profesie”, a mai spus ministrul Transporturilor.
De asemenea, el a adăugat că, din discuţiile pe care le-a avut, există o criză de personal în domeniul mecanicilor de locomotivă, generată nu de lipsa de interes, ci de slaba capacitate administrativă de formare a acestora.
”Am în obiectiv imediat să deschid această piaţă împreună cu colegii mei, astfel încât măcar criza de resursă umană, cu care se confruntă companiile în domeniul feroviar, atât din sistemul public, cât şi din sistemul privat, să fie pe cât posibil diminuată dacă nu cumva eliminată”, a mai spus Şova.
Citește pe alephnews.ro: Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Citește și: LA EXTREME. Sâmbătă, temperaturi de până la 20 de grade. De duminică, vremea se schimbă radical
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe