Studiu: experienţa pozitivă îi determină pe 54% dintre români să devină loiali unei mărci

  • O primă interacţiune pozitivă cu un brand poate determina loialitatea faţă de acesta, decizia de achiziţie poate fi influenţată de o campanie publicitară de impact, iar vocea oamenilor are un rol puternic în promovarea unui brand, sunt cele trei chestiuni esenţiale rezultate dintr-un studiu Reveal.
  • Daca în mediul urban, cei mai pasivi dintre romani şi cei mai puţin influenţaţi de reclame sunt tinerii profesionişti (41%), în mediul rural, sunt maturii fără partener (79%).
  • Milenialii şi familiile moderne (peste jumătate) sunt segmentele cele mai dispuse să încerce un brand nou dacă le-a fost stârnit interesul cu o campanie publicitară despre acesta, opinie valabilă atât pentru urban, cât şi pentru rural.
145 afișări
Imaginea articolului Studiu: experienţa pozitivă îi determină pe 54% dintre români să devină loiali unei mărci

Studiu: experienţa pozitivă îi determină pe 54% dintre români să devină loiali unei mărci

Studiu Reveal Marketing Research priveşte comportamentul românilor faţă de branduri.

Pentru peste jumătate din români, experienţa pozitivă cu un produs îi determină să devină loiali companiei respective (54%), lucru valabil şi pentru experienţele negative, fapt ce îi opreşte din a mai apela pe viitor la acelaşi brand (50%). Studiul Reveal Marketing Research ne arată cum îşi modifică oamenii comportamentul faţă de un brand, în funcţie de experienţele pe care le au cu acestea.

Este surprinzător faptul că în mediul rural, segmentul milenialilor este cel mai vocal în ceea ce priveşte promovarea brandurilor către alţi cunoscuţi, având chiar o evoluţie semnificativă din august (69%) până în septembrie (78%). În schimb, în mediul urban, seniorii pensionari recomandă în cea mai mare măsură produsele cu impact pozitiv altor persoane, fiind promotori numeroşi ai brandurilor în luna august (41%). Septembrie a adus o scădere pe acest nivel pentru segmentul pensionarilor (30%). Experienţele negative, pe de altă parte, îi determină pe aceştia să transmită mai departe nemulţumirea fata de un brand, în aceeaşi lună înregistrând un procent de 45%.

Cei mai constanţi detractori ai brandurilor sunt tinerii profesionişti în mediul urban (52%) şi milenialii în mediul rural (58%), cu o cădere uşoară în septembrie, comparativ cu august (41%, respectiv 50%). Ei declara că atunci când au o experienţă neplăcută cu un produs sau un serviciu, aleg să le spună şi celorlalţi despre dezamăgirea pe care au avut-o cu scopul de a-i preveni.

Maturii fără partener sunt constanţi în mediul urban (20%), respectiv rural (37%) şi reprezintă segmentul cel mai pasiv chiar şi în momentul unei bune interacţiuni cu o companie. Comportamentul lor nu este deloc afectat, ba chiar, nu devin mai loiali acelui brand. În viitor, iau în calcul să apeleze la alte produse sau mărci.

Chiar dacă datele ne arată că o campanie neapreciată de consumator nu îi influenţează într-o măsură semnificativă decizia de achiziţie, 44% dintre respondenţi rămânând indiferenţi în acest sens, o campanie primită pozitiv de public poate să facă, totuşi, diferenţa. Atât în luna august, cât şi în luna septembrie, românii şi-au menţinut opiniile în aproximativ aceleaşi proporţii (46%, respectiv 47%) şi au afirmat că atunci când văd o campanie pe care o consideră bună (reclamă TV sau online, afişe outdoor sau indoor) îşi creează o impresie pozitivă despre marcă şi produsele/serviciile acesteia. Mai mult, ei sunt deschişi să încerce un brand ca urmare a unei reclame pe gustul lor.

Pe de altă parte, este interesant faptul că studiul ne arată procente relativ scăzute în rândul românilor care fac reclamă negativă brandurilor de care nu sunt mulţumiţi. Printre detractori, din totalul eşantionului, se numără maturii fără partener (26%) şi familiile moderne (25%) în luna septembrie.

Daca în mediul urban, cei mai pasivi dintre romani şi cei mai puţin influenţaţi de reclame sunt tinerii profesionişti (41%), în mediul rural, sunt maturii fără partener (79%).

Deschiderea spre noutate se remarcă la aproape toate segmentele analizate, excepţie făcând seniorii pensionari (32% urban, 27% rural) care, în luna septembrie, s-au arătat mai puţin interesaţi să încerce produse noi doar pe baza vizionării unei campanii reuşite. Observăm o scădere în cazul acestei variabile, deoarece pensionarii din mediul urban, în luna august au avut un procent de 44%.

Pe de altă parte, în mediul rural, aceştia au avut o evoluţie de la 18% la 27% şi au devenit mai deschişi.

Milenialii şi familiile moderne (peste jumătate) sunt segmentele cele mai dispuse să încerce un brand nou dacă le-a fost stârnit interesul cu o campanie publicitară despre acesta, opinie valabilă atât pentru urban, cât şi pentru rural.

În general, familiile moderne din urban (45%) şi din rural (47%) tind să fie mai degrabă detractori ai brandurilor de care nu sunt mulţumite, exprimându-şi dezamăgirea şi cu alte persoane şi rămân constante în comportament în perioada august-septembrie.

Tinerii profesionişti (65%) sunt cei mai constanţi promotori ai produselor utilizate de care au fost plăcut impresionaţi, reprezentând peste jumătate din totalul eşantionului cu această atitudine. Ei afirmă că tind să povestească despre experienţa lor şi să recomande altora produsele sau serviciile respective.

Întrebaţi dacă o reclamă care le displace le-ar influenţa decizia de cumpărare, mai mult de jumătate dintre respondenţii care au răspuns afirmativ au fost seniorii pensionari din mediul rural. Aceştia îşi creează o impresie negativă despre brand şi evită să mai cumpere de la acesta. În schimb, dacă au fost mulţumiţi de experienţa cu un produs, pensionarii (82%) devin în cea mai mare proporţie loiali unui brand.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici