Titularizare 2018 | Candidat: Nu vreau eu să merg să susţin examenul, aşa este regulamentul intern

Peste 31.000 de candidaţi au susţinut, miercuri, proba scrisă a examenului de titularizare. Dacă unii profesori s-au arătat încântaţi de subiectele primite, alţii au spus că examenul a fost dificil şi vor fi nevoiţi să-l mai susţină o dată.

1410 afișări
Imaginea articolului Titularizare 2018 | Candidat: Nu vreau eu să merg să susţin examenul, aşa este regulamentul intern

Titularizare 2018 | Candidat: Nu vreau eu să merg să susţin examenul, aşa este regulamentul intern

„La asistenţă medicală a fost greu, dar ne-am descurcat. Au fost întrebări despre boli cronice şi infecţii. (...) Am decis să încep o carieră şi în învăţământ. Lucrez în sistemul medical de vreo 28 de ani şi aş vrea şi în învăţământ, am zis că trebuie o schimbare. (...) Am dat pentru prima dată examenul, mă aştept la nota 8-9”, a spus o candidată.

„Am susţinut la geografie. Nu a fost greu, au fost întrebări despre poluarea mediului, presiune atmosferică. Nu ştiu ce notă voi lua. (...) Pentru prima dată îl susţin, am terminat universitatea acum, în 2018”, a spus o altă candidată.

De cealaltă parte, au fost şi candidaţi pentru care subiectele au fost complicate, iar unii dintre ei spun că nu este pentru prima dată când susţin examenul de titularizare.

„Am avut de scris un proiect didactic. A fost greu, nu a fost ce am învăţat. (...) Cred că voi veni şi anul viitor”, a spus o tânără.

„Am susţinut la profil tehnic, mecanică. Am mai dat şi în anii trecuţi, îl susţin periodic, acum sper că e cu noroc. (...) Nu vreau eu să merg să susţin acum examenul, dar dacă aşa este regulamentul intern nu am ce face”, a declarat un candidat.

Ministerul Educaţiei Naţionale anunţă că pentru susţinerea acestei probe s-au înscris 31.052 de candidaţi, număr în creştere comparativ cu anul trecut (27.551 de candidaţi). Dintre aceştia, 4.625 de candidaţi sunt absolvenţi din promoţia curentă.

La nivel naţional sunt disponibile peste 4.500 de posturi pentru angajare pe perioadă nedeterminată. Dintre acestea, 3.354 de posturi didactice/catedre vacante sunt în mediul urban şi 1.148 în mediul rural.

Dintre disciplinele cu cei mai mulţi candidaţi înscrişi sunt: Limba şi literatura română/pedagogia preşcolară şi metodica desfăşurării activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii (5.405), limba şi literatură română/elemente de pedagogie şcolară şi elemente de didactică generală aplicate disciplinelor din învăţământul primar (4.176), limba şi literatura română (2.735), educaţie fizică şi sport (2.548) şi limba şi literatura engleză (1.877).

Primele rezultate vor fi afişate în data de 17 iulie, la sediile inspectoratelor şcolare şi pe site-ul titularizare.edu.ro. Contestaţiile se depun la sediile inspectoratelor şcolare judeţene pe 17 iulie, după afişarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv 18 iulie, până la ora 15:00.

Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul dedicat în data de 24 iulie.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă în profilul postului. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici