Transportatorii organizează miercuri şi joi proteste în faţa Guvernului

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) organizează acţiuni de protest, în perioada 26-27 aprilie, între orele 9.30-21.00, în faţa sediului Guvernului, în cele două zile de protest transportatorii neefectuând nicio cursă.

946 afișări
Imaginea articolului Transportatorii organizează miercuri şi joi proteste în faţa Guvernului

Transportatorii organizează miercuri şi joi proteste în faţa Guvernului (Imagine: Alexandru Dobre/ Mediafax Foto)

Potrivit Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), protestatarii pot aduce în faţa sediului Guvernului până la 6.000 de maşini - taxiuri, autobuze şi microbuze. Totodată, în cele două zile de protest, transportatorii participanţi la protest nu vor efectua nicio cursă.

"Nu vrem ca România să ajungă pe lista ţărilor cu risc ridicat de a deveni stat eşuat, pentru că cineva are interese să lase libere activităţile nefiscalizate.Noi nu cerem bani de la stat, nu cerem subvenţii şi avantaje, cerem doar să ni se respecte dreptul la a ne desfăşura activitatea fără concurenţă neloială din partea celor care nu respectă prevederile legale, dar care sunt protejaţi în România şi au ajuns să ne depăşească numeric pe noi, cei care respectăm legislaţia în vigoare. Noi nu cerem să cadă guvernul, nu vrem să schimbăm guverne în această ţară, ci să avem un guvern stabil care să înţeleagă pericolul reprezentat de piraţii din Transporturi şi ce ar înseamnă dacă toate firmele de transport şi taximetrie, care actualmente respectă legea, nu ar mai plăti taxe şi impozite la stat. În acest moment, faptul că piraţii din piaţă ne-au depăşit numeric ne aduce în pragul falimentului", se arată într-un comunicat de presă al Confederaţiei, remis marţi MEDIAFAX.

„Luni 24 aprilie, am primit aprobarea de la Primăria Capitalei, pentru a organiza acţiunile de protest în zilele de 26 şi 27 aprilie, în faţa sediului Guvernului, cu până la 6.000 de maşini, între orele 9.30-21.00. Pe 10 martie, domnul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, ne-a promis că va promova OUG pentru modificarea a două articole din Legea 38/2003, în aşa fel încât activitatea neautorizată de transport să fie sancţionată, iar aplicaţiile de tip UBER să fie obligate să se autorizeze, astfel încât să funcţioneze legal, dacă vor să-şi desfăşoare activitatea în România. Cât timp există o legislaţie clară, nu este posibil ca unii transportatori să se supună legilor şi alţii să funcţioneze sfidând aceeaşi legislaţie, fără a fi sancţionaţi. Această Ordonanţă de Urgenţă a plecat spre avizare, către Ministerul Dezvoltării şi Ministerul de Interne, pe data de 17 martie 2017. Din informaţiile noastre, Ministerul Afacerilor Interne susţine această ordonanţă. Aşteptam ca din 17 martie şi până acum această OUG sa fie pusă în dezbatere publică, avizată şi promovată de Primul Ministru. Dar se pare că interesele sunt atât de mari în această econoimie subterană din transporturi, încât nici până în prezent MDRAP nu a trimis aviz către MT, aşa cum a procedat MAI. Se pare ca cineva vrea inenţionat sa ne scoată în stradă. Chiar nu înţelegem de ce este nevoie să organizăm proteste pentru a apăra economia României, în locul Guvernului şi Parlamentului. Dacă vom fi invitaţi la negocieri în prima zi de protest şi vom ajunge la o convenţie cu reprezentanţii Guvernului, acţiunea nu se va prelungi”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Transportatorii cer scoaterea în afara legii a platformelor tehnologice online care prestează servicii de taximetrie în mod neautorizat, aşa cum s-a întâmplat în ţările europene, unde statul a vrut să-şi protejeje transportatorii autorizaţi; scoaterea în afara legii a tururor platformelor online care fac servicii de transport de persoane nedeclarat, nefiscalizat în România şi neautorizat; scoaterea în ilegalitate a tuturor firmelor care fac transport regulat, pe rute pentru care nu au participat la licitaţii şi nu au câştigat dreptul de a le opera sau eliminarea din textul de lege a termenilor „permanent” şi „în mod repetat”, care blochează posibilitatea de acţiune a autorităţilor, pentru a-i opri pe transportatorii neautorizaţi.

Totodată, sindicaliştii vor anularea hotărârii de Consiliu General prin care s-a decis introducerea RATB pe toate traseele dintre Bucureşti şi Ilfov care au fost scoase la licitaţie şi câştigate, apoi operate, conform legii, de transportatorii privaţi.

"CGMB comite astfel două abuzuri majore: face concurenţă neloială transportatorilor privaţi care au investit peste 25 de milioane de euro în afacerile pe care le pune acum în pericol, iar al doilea abuz este că CGMB a decis să subvenţioneze din banii bucureştenilor transportul din Ilfov", potrivit sursei citate.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici