Declin alarmant al audienţelor curselor de Formula 1

Audienţa TV a curselor de Formula 1 înregistrează un declin alarmant în toată lumea în acest sezon, cea mai mare scădere fiind în America Latină, de 50 de procente, se arată într-o analiză efectuată pentru Marca de corespondentul său pentru F1, Miguel Sanz.

359 afișări
Imaginea articolului Declin alarmant al audienţelor curselor de Formula 1

Declin alarmant al audienţelor curselor de Formula 1 (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

"În Italia, care depinde de succesul Ferrari, scăderea este de 20 la sută, conform datelor oficiale după primele cinci curse ale sezonului 2014", a adăugat Sanz, informează motorsport.com.

Analizând audienţele combinate Rai şi Sky în cazul ultimei curse, Marele Premiu al Canadei, situaţia în Italia pare şi mai gravă, după ce s-a înregistrat o scădere de 3,5 milioane de telespectatori faţă de ediţia 2013 a Grand Prix-ului de la Montreal.

"În Spania, ţară ce este tot timpul cu un ochi pe Fernando Alonso, declinul este de 15 procente", a spus Sanz.

Scăderea ratingurilor în Marele Circ a început odată cu dominaţia germanului Sebastian Vettel, când, la nivel global, audienţa Formulei 1 a scăzut de la 515 milioane de telespectatori în 2011 la 500 de milioane în 2012.

Şi datele prezentate de Formula One Management, companie condusă de Bernie Ecclestone, au arătat o scădere îngrijorătoare în 2013, de 50 de milioane de telespectatori, faţă de anul precedent.

Două pieţe importante pentru Formula 1 au dat şi ele o grea lovitură în această situaţie. În China, canalul cu acoperire naţională CCTV a renunţat la drepturi în favoarea a 13 posturi regionale, ceea ce însemnat un "minus" de 30 de milioane de telespectatori, iar în Franţa, F1 a fost preluată de televiziuni care transmit în sistem pay TV, "pierderea" fiind în acest caz de şase milioane de telespectatori.

Surpinzător, ţinând cont că acum Formula 1 este dominată de Mercedes, iar Nico Rosberg este liderul clasamentului piloţilor, Germania se înscrie în aceeaşi tendinţă: o scădere de zece la sută anul trecut şi una de trei la sută în 2014.

Italianul Flavio Briatore, fost conducător de echipă în Formula 1, explică declinul din 2014 prin noile reguli adoptate de FIA în Marele Circ.

"Ce avem noi acum nu este Formula 1. F1 este altceva. Multă lume nu se mai bucură de acest sport, pentru că maşinile nu mai fac atât de mult zgomot. Sunt piloţi care economisesc carburant, piloţi care efectuează doar false depăşiri, când flapsul lor este deschis. Piloţi care sunt mai degrabă contabili în maşină decât gladiatori", a afirmat Briatore, pentru Radio24 după Canadian Grand Prix.

Deşi este critic cu privire la noua eră din Formula 1, Ecclestone crede că situaţia se va îndrepta în viitor. "Vorbeam cu cei de la televiziunea germană RTL. Şi îmi spuneau că este surprinzător faptul că în ciuda tuturor eforturilor lor ratingurile TV scad. De ce? Pentru că oamenii au prea mult timp. Folosesc Facebook, Twitter... au multe lucruri la care să se uite. Vezi că ratingurile au scăzut, dar în final lumea va reîncepe să se uite la televizor", a declarat Ecclestone pentru Forbes, luna trecută.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici