Vettel devine un rival mai periculos pentru Hamilton decât Rosberg

Germanul Sebastian Vettel s-a impus, duminică, la Singapore, şi s-a apropiat la 49 de puncte de liderul clasamentului piloţilor din Formula 1, Lewis Hamilton, astfel că britanicul va avea în sportivul de la Ferrari un rival mai periculos decât coechipierul său Nico Rosberg, în ultimele şase etape.

220 afișări
Imaginea articolului Vettel devine un rival mai periculos pentru Hamilton decât Rosberg

Sebastian Vettel (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Vettel a dominat Marele Premiu al statului Singapore atât în calificări, cât şi în cursă. Forma ascendentă pe care o înregistrează Ferrari ar trebui să fie un avertisment pentru Hamilton şi Mercedes, care s-au crezut prea devreme campioni. După ce Nico Rosberg a abandonat la Marele Premiu al Italiei, etapa precedentă, a venit rândul lui Hamilton să se retragă de pe pistă din cauza unor probleme tehnice. Lipsa de fiabilitate a "săgeţilor argintii" ar putea reprezenta un impuls important pentru Ferrari, care, care cu o victorie la Singapore şi un loc secund la Monza, ambele reuşite de Vettel, recuperează constant diferenţa de puncte din clasamentul piloţilor.

La general, Hamilton are acum 252 de opuncte, Rosberg - 211, iar Vettel - 203. În ultimele două curse, britanicul a obţinut 25 de puncte, colegul său, 12, în timp ce Vettel a "strâns" 43 de puncte. Situaţia la constructori este liniştitoare pentru Mercedes, care a acumulat 463 de puncte. Ferrari este destul de departe, cu 310 puncte, locul al treilea fiind ocupat de Williams, cu 198 de puncte.

La Singapore, pe un circuit care solicită mult frânele şi pneurile şi unde nu puterea motorului face diferenţa, Mercedes a arătat ca o echipă de pluton. Hamilton şi Rosberg au fost depăşiţi în calificări de Ferrari, cu Vettel - pole position şi Kimi Raikkonen - locul 3, şi de Red Bull, cu Daniel Ricciardo - locul 2 şi Danil Kviat - locul 4.

Plecaţi de pe poziţiile a cincea, respectiv a şasea, Hamilton şi Rosberg nu au găsit nicio modalitate de a urca vreun loc. De altfel, primii şase piloţi, chiar şapte, incluzându-l pe Valtteri Bottas de la Williams, şi-au păstrat fiecare poziţia multe tururi după start.

Prima schimbare în acest top a avut loc odată cu accidentul din turul 13/61, dintre Nico Hulkenberg (Force India) şi Felipe Massa (Williams), care a produs apariţia safety car-ului virtual şi, ulterior, al celui pe roţi. După obişnuitele treceri pe la boxe în astfel de situaţii, "grupul" Mercedes a trecut de Kviat şi a urcat pe locurile 4 şi 5, imediat după "trioul" Vettel-Ricciardo-Raikkonen.

Iniţial, Hamilton a ţinut pasul cu cei trei piloţi din faţa sa, care au rulat destul de compact. Însă în turul 27, britanicul a anunţat probleme tehnice şi a început să piardă poziţie după poziţie. Pe parcursul mai multor tururi, Hamilton a fost rugat prin radio de inginerii lui să aplice monopostului tot felul de setări codificate, de exemplu "HPP Driver default 01". Nicio setare nu a funcţionat, aşa că în turul 33, când ajunsese pe locul 16, Lewis Hamilton a intrat şi a rămas la boxe, abandonând pentru prima dată în 20 de curse.

Rosberg a urcat astfel pe locul al patrulea, dar nu i-a deranjat în niciun fel pe cei din faţa lui. În continuare, Vettel a gestionat cu atenţie avansul, iar Ricciardo şi Raikkonen s-au mulţumit cu locurile 2, respectiv 3. Nici a doua neutralziare a cursei, efectuată în turul 37, din cauza unui spectator care a intrat pe pistă, nu a mai schimbat ceva în ierarhia podiumului.

Astfel, Vettel a reuşit a treia victorie în acest sezon, a patra la Singapore şi a 42-a din carieră. Rosberg a trecut linia de sosirea al patrulea, înaintea lui Bottas, clasat al cincilea şi a rusului Kviat, al şaselea. Locurile 7-10 au fost ocupate în ordine de mexicanul Sergio Perez (Force India), de olandezul Max Verstappen (Toro Rosso), de spaniolul Carlos Sainz jr. (Toro Rosso) şi de brazilianul Felipe Nasr (Sauber).

Verstappen a oferit un moment de răzvrătire spre finalul cursei. Olandezul care va împlini 18 ani la 30 septembrie a ratat startul (era pe locul 8 al grilei), a plecat de la boxe, înregistrând un handicap de peste un tur, dar a recuperat cu ajutorul primului safety car. Apoi, cu o evoluţie excepţională şi beneficiind de mai multe abandonuri, el a ajuns pe locul 8 în ultimele tururi, în spatele lui Sergio Perez de la Force India. Conducând la limită, Verstappen nu a mai avut resurse să-l depăşească pe mexican. În aceste condiţii, i s-a ordonat de la boxe să-i cedeze poziţia coechipierului său, Carlos Sainz jr, care se afla pe locul al nouălea şi care ar fi putut obţine mai mult. "Nu!", a fost răspunsul scurt al tânărului pilot olandez, spre dezamăgirea spaniolui.

"Simţeam că pot să depăşesc monopostul Force India. Mă simţeam foarte încrezător că pot să trec, dar el a decis că nu. Anul acesta, l-am lăsat de trei su patru ori. El a fost rugat să mă lase de patru ori şi nu a făcut-o. E un pic dureros", a spus după cursă Sainz, potrivit BBC.

La rândul lui, Verstappen a susţinut că nu a vrut să-i cedeze poziţia lui Sainz, pentru că nu i s-a explicat de ce ar fi trebuit să o facă.

Marele Premiu al statului Singapore, cursă stradală care se dispută în nocturnă, s-a încheiat într-un spectaculos foc de artificii şi va fi urmat de Marele Premiu al Japoniei, programat duminica viitoare, la Suzuka.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici