A fost expus scheletul celui mai mare DINOZAUR care a existat vreodată - FOTO, VIDEO

La Muzeul American de Istorie Naturală din New York a fost expus scheletul celui mai mare dinozaur descoperit vreodată. Deoarece nu are o denumire ştiinţifică, expozanţii i-au dat numele de ”Titanozaur”, acesta având circa 40 de metri lungime şi 20 de metri lăţime.

A fost expus scheletul celui mai mare DINOZAUR care a existat vreodată – FOTO, VIDEO

Scheletul expus zilele trecute la New York este cel mai mare exponat de la muzeu, depăşind chiar şi Balena Albastră care deţinea până acum recordul. Creatura preistorică nu a încăput în cea mai mare încăpere a clădirii, astfel că o parte din gâtul său uriaş a fost scoasă afară pe uşa de intrare în sala de expoziţie.

Rămăşiţele animalului au fost descoperite la începutul anilor 2000 de către un agricultor din La Flecha, din regiunea Patagonia. Ulterior, fosilele au fost excavate de către o echipă de paleontologi.

Titanozaurul era un erbivor imens care a trăit în timpul Cretacicului târziu, în pădurile din Patagonia în urmă cu 95-100 de milioane de ani. Oamenii de ştiinţă estimează că animalul, al cărui gât foarte lung măsura aproximativ 26 de metri, avea o greutate de aproximativ 60 de tone.

"Cântărea cât 10 elefanţi din Africa şi cât şapte Tyrannosaurus rex, cel mai cunoscut dintre dinozauri”, a declarat Kenneth Lacovara, profesor de paleontologie la Universitatea Drexel din Philadelphia, care a descoperit scheletul acestui animal în sudul Patagoniei, în Argentina.

În plus, scheletul arată că animalul nu îşi terminase perioada de creştere în momentul morţii sale.

"Este de departe cel mai bun exemplu pe care îl avem dintre toate vieţuitoarele uriaşe care au trăit pe planeta noastră", a declarat Kenneth Lacovara.

În timpul a patru campanii de săpături, între 2005 şi 2009, paleontologii au reuşit să găsească peste 70% din schelet, cu excepţia oaselor capului. Acest procent este considerabil mai mare în comparaţie cu cele pentru scheletele altor titanozauri descoperite în trecut.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

comentează și tu Momentan sunt 8 comentarii
Taguri:
schelet ,
dinozaur ,
new york ,
istorie ,
TITANOZAUR
COMENTARII
  • @Nu cred 17 ian 2016

E acolo! Îl poţi măsura cu palma, pasul, băţul de chibrit, metrul de croitorie, cu ochiometrul sau cu gândul.
    Da' că eşti prost , crezi?

• dan 17 ian 2016

cand o sa fie expuse scheletele de uriasi de la noi?s-au gasit in numar mare schelete in diferite localitati iar autoritatile le-au facut disparute.cine are interes sa le ascunda?biserica,guvernul sau masoneria?se va schimba istoria umanitatii sau se dezvaluie falsele evolutii umane?

• @Nu cred 16 ian 2016

cand o sa va opriti sa comentati doar asa ca sa va aflati in treaba! ce vrei sa dovedesti cu linkul ala? tot ce scrie acolo e confirmat in stire cuvant cu cuvant! uita-te putin la proportiile dintre corp si gat si a ai sa vezi ca gatul depaseste binisor corpul in marime

• vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ