- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life-Inedit
- Ştiinţă-Sănătate
- Revista presei
Băuturile dulci sporesc riscul de declanşare a cancerului de pancreas
Consumul a două sticle de băuturi dulci pe săptămână creşte riscul de declanşare a cancerului pancreatic, din cauza aportului mare de zahăr în sânge, potrivit unui studiu din revista Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention, editată de American Association for Cancer Research.
Spre deosebire de precedentele studii din acest domeniu, efectuate pe voluntari europeni sau americani, noul studiu s-a concentrat asupra asiaticilor, pe un eşantion de 60.000 de persoane din Singapore.
Interesul oamenilor de ştiinţă a fost motivat de faptul că, în opinia lor, stilul de viaţă al locuitorilor de pe continentul asiatic devine tot mai occidental.
Participanţii la acest studiu care obişnuiau să consume cel puţin două sticle de băuturi dulci pe săptămână erau în majoritate bărbaţi tineri, care nu făceau sport, fumători, consumatori de alcool şi adepţi ai unui regim alimentar bogat în calorii.
Cercetătorii au încercat să stabilească diverse legături între descoperirile lor şi alte elemente de alimentaţie asociate cu cancerul de pancreas, precum consumul de carne roşie.
"Bănuim că zahărul este vinovatul principal, însă nu putem să o dovedim cu certitudine", a explicat Mark Pereira, cercetător la Universitatea Minnesota din Statele Unite, unul dintre autorii studiului. El a precizat, totodată, că acest studiu nu a luat în calcul toate tipurile de băuturi dulci prezente pe piaţă.
Cancerul pancreatic este tipul de cancer cu cea mai rapidă evoluţie la adulţi, mai puţin de 5% dintre pacienţi reuşind să trăiască cinci ani de la diagnosticare.
-
O româncă a pledat vinovată de furt, fraudă şi complot în Canada. Cum a furat peste 100.000 de euro de la bătrâni
Externe astăzi, 07:34
O româncă, Angela Dragoş, membră a unui grup infracţional care viza bătrâni aflaţi la cumpărături, a pledat vinovată de 45 de capete de acuzare, vineri, la Palatul de Justiţie din Montreal. citeşte tot
-
ARTILERIA SIRIANĂ, împotriva populaţiei civile. FOTOGRAFII prin satelit, prezentate ca dovezi de SUA - FOTO
Externe astăzi, 03:37
Ambasadorul american în Siria şi Departamentul de Stat au postat pe Internet fotografii realizate prin satelit pe care le prezintă ca dovezi ale faptului că armata siriană efectuează operaţiuni de "anvergură" împotriva civililor, în special în oraşul Homs. citeşte tot





Nu exista comentarii