- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life-Inedit
- Ştiinţă-Sănătate
- Revista presei
Ciocolata îmbunătăţeşte aptitudinile matematice
Ciocolata stimulează activitatea cerebrală şi îmbunătăţeşte performanţele la testele de aptitudini matematice, datorită substanţelor nutritive pe care le conţine, informează unui studiu britanic, prezentat de femalefirst.co.uk.
Un grup de 30 de voluntari au consumat, în cadrul unui test efectuat de cercetătorii de la Northumbria Univeristy din Marea Britanie, cantităţi mari de flavonoizi - compuşi naturali existenţi în ciocolată - şi au obţinut, la testele aritmetice, rezultate superioare celor ale membrilor unui grup de comparaţie, care a primit un placebo.
Prezentată în cadrul conferinţei organizată de British Psychological Society în Brighton, această descoperire a relevat faptul că după ce au primit ciocolată caldă în formă lichidă, voluntarii au efectuat mai rapid calculele matematice şi cu o acurateţe sporită.
Oamenii de ştiinţă au declarat că ciocolata îi face pe oameni să fie mai alerţi şi mai puţin obosiţi din punct de vedere mintal - în special ciocolata neagră, care conţine mai mulţi flavonoizi decât varietăţile de ciocolată albă sau cu lapte.
Flavoinoizii au efecte benefice asupra organismului datorită faptului că sunt capabili să sporească fluxul sangvin către creier. Parte a unui grup de substanţe denumite polifenoli, aceşti compuşi se găsesc atât în fructe, cât şi în legume.
Chiar dacă voluntarii au primit cantităţi mai mari decât cele considerate normale (500 de miligrame), David Kennedy, directorul Centrului pentru studii cerebrale, performanţe şi cercetare în domeniul nutriţiei, asociat cu Northumbria University, a relevat faptul că efectele benefice au fost resimţite mai ales atunci când voluntarii au primit aceste doze în mod regulat.
"Cantitatea primită de voluntari a fost superioară celei dintr-o dietă obişnuită, dar, cu toate acestea, chiar şi cantităţile recomandate au un efect protector împotriva declinului funcţiilor cerebrale", a explicat David Kennedy.
Cu cât o persoană mănâncă mai multe fructe, legume, ciocolată şi alte alimente bogate în polifenoli, cu atât efectele benefice pentru creierul lor se extind pe un termen mai lung, au declarat cercetătorii britanici.
-
În plin cod galben de iarnă grea, Boagiu şi Igaş normau intervenţiile pentru deszăpezire pentru 2013
Social astăzi, 18:14
Miniştrii Anca Boagiu şi Traian Igaş au emis, în 2 februarie, în plină avertizare cod galben şi într-o perioadă în care pe cele două autostrăzi şi pe alte patru drumuri naţionale se circula greu, un ordin care prevedea măsurile de luat pentru evitarea înzăpezirii şi deszăpezirea drumurilor. citeşte tot
-
REPORTAJ: Mii de oameni, izolaţi de aproape o săptămână în case acoperite de zăpadă de şase metri - GALERIE FOTO
Social astăzi, 17:48
Mii de oameni din localitatea buzoiană Glodeanu Siliştea sunt izolaţi de aproape o săptămână din cauza zăpezii care ajunge până la şase metri. Oamenii spun că nu au mai văzut nămeţi aşa mari de ani de zile şi se plâng că nu au mâncare, energie electrică şi nu pot să îşi îngroape morţii. citeşte tot





ckecyawy fbjhqvzk dqdjnsru
ehnicoqf jwtzjoiw hguxzmmb
keedqnvg oslcotil vauqsgrk