- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life-Inedit
- Ştiinţă-Sănătate
- Revista presei
Copiii alăptaţi exclusiv în primele şase luni sunt mai inteligenţi
Coeficientul de inteligenţă al copiilor care sunt alăptaţi exclusiv, timp de şase luni, creşte cu aproape opt puncte comparativ cu cel al bebeluşilor care sunt hrăniţi şi cu alte produse precum ceai, apă sau suplimente alimentare, potrivit studiului Probit, lansat de UNICEF.
Copiii alăptaţi exclusiv în primele şase luni sunt mai inteligenţi (Imagine: Alexandru Florescu/Mediafax Foto)
În cadrul studiului, beneficiile alăptării au fost analizate din trei perspective: ale copilului, ale mamei şi ale societăţii.
Unul dintre beneficiile necontestate ale alăptării, subliniate şi în studiu, este creşterea coeficientului de inteligenţă la copiii alăptaţi.
Cercetarea realizată arată că o alăptare exclusivă (copilul primeşte doar lapte de mamă, nu ceai, nu apă, nu alte suplimente) timp de trei luni adaugă trei puncte la IQ, dar o alăptare exclusivă timp de şase luni duce la creşterea IQ cu 6 - 8 puncte.
"La prima vedere poate părea puţin, dar această creştere poate fi esenţială atât pentru copil, cât şi pentru mamă şi societate. Adversarii alăptării dau exemple de persoane inteligente, bine adaptate social care nu au fost alăptate, argumentând că IQ-ul ţine şi de genetică şi de educaţie, ceea ce este perfect adevărat. Dar să ne uităm şi cealaltă parte, un copil cu o moştenire genetică nu tocmai favorabilă, care creşte într-un mediu neprielnic învăţării poate beneficia enorm de cele 6-8 puncte. Pentru el, aceste puncte pot reprezenta diferenţa dintre un intelect normal şi unul deficitar. La celălalt pol, o creştere de 6-8 puncte în IQ poate propulsa un copil din categoria de intelect mediu în categoria de intelect superior", a explicat coordonatorul studiului, profesor dr. Michael Kramer.
Concuziile studiului arată că una din căile de a ameliora anemia sugarului este alăptarea, deoarece fierul din laptele matern, deşi în cantitate mai mică decât în substituenţi, se absoarbe mai bine. Tot statisticile arată că deficitul de iod a fost pus sub control doar de puţină vreme şi că este posibil ca o parte din copiii de 6-7 ani să mai prezinte un grad uşor deficit de iod. Potrivit medicilor, cel mai grav efect al deficitului de iod este retardul mintal.
"Iată de ce cele 6-8 puncte de IQ câştigate prin alăptare nu mai par atât de neimportante", au adăugat semnatarii raportului
Un studiu al UNICEF referitor la "Achiziţiile de învăţare în regiunea Europei Centrale şi de Est şi a Comunităţii Statelor Independente" - o analiză comparativă a rezultatelor din 2006 a Programului de Evaluare Internaţională a Elevilor (PISA), arată rezultate sub medie a copiilor din regiune atât în plan general, cât şi pe cele trei domenii analizate: ştiinţe, citire şi matematică.
Acest studiu arată un declin al performanţelor elevilor români, cu un procent de 54% situaţi sub nivelul de bază al performanţelor aşteptate. La obţinerea reuşitelor academice contribuie mai mulţi factori, ele neputând fi îmbunătăţite doar prin alăptare. Alăptarea însă poate contribui la îmbunătăţirea potenţialului fiecărui copil.
-
Guvernul grec aprobă planul de austeritate cerut de UE şi FMI
Externe astăzi, 01:35
Guvernul de coaliţie din Grecia a aprobat în noaptea de vineri spre sâmbătă planul de austeritate cerut de Uniunea Europeană (UE) şi Fondul Monetar Internaţional (FMI) în vederea deblocării unui nou ajutor care să permită Atenei să evite un default în martie, anunţă agenţia ANA, transmite AFP. citeşte tot
-
Berca: Utilizarea sumelor pentru calamităţi se face prin atribuire directă. Decizia e a comitetului judeţean
Social ieri, 21:50
Utilizarea sumelor alocate de Guvern pentru eliminarea efectelor generate de calamităţi este realizată fără licitaţie, prin atribuire directă conform legii, iar decizia este luată în comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţă, a declarat, pentru MEDIAFAX, ministrul Internelor, Gabriel Berca. citeşte tot





Nu exista comentarii