Descoperire inedită în apropierea galaxiei noastre: Ar putea fi un adevărat diamant - VIDEO

Cercetătorii au putut caracteriza, pentru prima dată, atmosfera unei exoplanete. Astronomii din cadrul NASA au folosit informaţiile transmise de telescopul spaţial Hubble, care a detectat hidrogen şi heliu la suprafaţa exoplanetei denumită "55 Cancri e", scrie Descoperă.

Descoperire inedită în apropierea galaxiei noastre: Ar putea fi un adevărat diamant (Imagine: space.com)

"55 Cancri e" este o exoplanetă aflată la o distanţă de circa 40 de ani-lumină faţă de sistemul nostru solar. Aceasta are o dimensiune de două ori mai mare faţă de cea a planetei noastre şi o masă de opt ori mai mare, în comparaţie cu Pământul. Exoplaneta se află la o distanţă de circa 40 de ani-lumină faţă de sistemul nostru solar.

"Cercetările pe care le-am făcut ne-au permis să obţinem primele informaţii referitoare la structura atmosferei unei exoplanete asemănătoare Terrei. Acum avem indicii despre modul în care s-a format acest obiect cosmic şi cum a evoluat în timp", a declarat Giovanna Tinetii, cercetător în cadrul University College London.

Citeşte şi: Cercetătorii au descoperit o planetă uriaşă, posibil "geamănă" a Pământului

"55 Cancri e" este o exoplanetă care orbitează foarte aproape de steaua ei gazdă, completând o orbită completă în doar 18 ore. Din acest motiv, temperatura de la suprafaţa exoplanetei este foarte mare (circa 2000 de grade Celsius) şi, prin urmare, nu poate poate susţine nicio formă de viaţă.

Exoplaneta a fost descoperită în anul 2004. La 8 ani după aceea, cercetătorii au realizat un studiu în cadrul căruia au analizat masa lui "55 Cancri e", dar şi compoziţia stelei sale gazdă. Oamenii de ştiinţă americani au descoperit, astfel, că în structura interioară a exoplanetei se află o cantitate enormă de carbon. Acest rezultat i-a determinat pe astronomi să susţină că "55 Cancri e ar putea fi o adevărată planetă-diamant".

În cadrul unui alt studiu a fost demonstrat că steaua în jurul căreia orbitează exoplaneta Cancri nu are în compoziţia sa atât de mult carbon pe cât se credea şi, prin urmare, nici exoplaneta n-ar fi trebuit să aibă în atmosfera sa această substanţă.

Cu toate acestea, noile informaţii obţinute de astronomii NASA au arătat că la suprafaţa exoplanetei există cianură de hidrogen, fapt care indică şi prezenţa carbonului, scrie Descoperă.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

comentează și tu Momentan sunt 3 comentarii
Taguri:
DESCOPERIRE ,
PLANETĂ ,
COMENTARII
  • cri-cri 22 feb 2016

40 de ani lumina e "in apropiere de galaxia noastra"? sau in imediata apropiere de sistemul nostru solar? alinutzo alinutzo, tu esti ca politzistu ala din bancul cu "globu' romaniei"

• @Alin Motogna 19 feb 2016

Mai dobytokule care ai scris articolul, daca planeta asta e la 40 de ani lumina de noi, cum o sa fie "in apropierea galaxiei noastre"? Tu ai habar pe ce lume traiesti? Bai, in tot Mediafaxul asta de khakat, e vre-unul care se pricepe la ceva? Sau toti sunteti prastie!?

• Ma nage rLeagu e. ro 19 feb 2016

Best next-gen online sci-fi game on the web! No Pay2Win! : AD2460. c o m

• vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ