Dinozaurii uriaşi au contribuit la încălzirea planetei din cauza “gazelor” emanate, susţin cercetători de la mai multe universităţi din Marea Britanie.

DESCOPERIRE SURPRINZĂTOARE: Dinozaurii au contribuit la creşterea încălzirii globale (Imagine: AFP/Mediafax Foto)

Oamenii de ştiinţă britanici au calculat emisiile de gaze ale dinozaurilor din clasa sauropozilor şi au ajuns la concluzia că întreaga populaţie de dinozauri emana 520 de milioane de tone de metan pe an, scrie BBC.

David Wilkinson, de la Universitatea John Moore din Liverpool şi alţi cercetători de la universităţi din Londra Glasgow sugerează că acest lucru ar fi putut reprezenta un factor cheie în creşterea temperaturilor în urmă cu 150 de milioane de ani.

"Interesul meu în ştiinţă sunt microbii şi rolul lor în lumea noastră. Oamenii îi vor considera responsabili de această problemă pe dinozauri, însă adevăraţii vinovaţi sunt microbii care trăiesc în intestinele lor şi care produc gazele", a declarat David Wilkinson.

Pentru studiul lor, oamenii de ştiinţă britanici s-au bazat pe metanul degajat în aer de vaci, estimat la 50-100 milioane de tone pe an.

În prezent, emisiile de metan sunt estimate la aproximativ 500 de milioane de tone, provenind de la surse naturale, precum animalele sălbatice şi de la activităţile oamenilor de tipul producţiei de carne sau lactate.

Metanul are proprietatea de a absorbi radiaţiile infraroşii emise de soare, reţinându-le în atmosfera Pământului, determinând astfel creşterea temperaturilor.

Studiile precedente au aratat că în era mezozoică temperatura medie de pe Pământ era cu 10 grade Celsius mai mare.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Taguri:
DINOZAURI ,
GAZE ,
ÎNCĂLZIRE GLOBALĂ
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ