O gaură neagră masivă, "prea mare" în raport cu teoriile cunoscute în domeniu, a fost descoperită în centrul unei galaxii, la rândul ei abia descoperite, informează CNN.

Imaginea articolului GAURĂ NEAGRĂ supermasivă, "prea mare" potrivit teoriilor cunoscute, descoperită în centrul unei galaxii - VIDEO

Descoperirea a fost făcută de astronomii de la Universităţile Keele şi Central Lancashire şi va fi publicată în următorul număr al revistei Royal Astronomical Society.

Noua galaxie, denumită SAGE0536AGN, a fost găsită cu ajutorul unui telescop NASA (Spitzer Space Telescope), la 2 miliarde de ani-lumină de Terra, iar oamenii de ştiinţă spun că aceasta ar avea 9 miliarde de ani.

Cercetătorii au confirmat existenţa unei găuri negre în mijlocul acestei galaxii, măsurând viteza gazului din jurul ei, şi au rămas uimiţi de mărimea acesteia. Se pare că gaura neagră este de 30 de ori mai mare decât se credea că este posibil să fie în cazul unei galaxii de asemenea dimensiuni, scrie CNN.

"Este prea mare, pur şi simplu nu ar trebui să existe aşa ceva", a declarat Jacco von Loon, astrofizician de la universitatea Keele.