- Home
- Politic
- Alegeri locale 2012
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life-Inedit
- Ştiinţă-Sănătate
- Revista presei
Igiena dentară precară creşte considerabil riscul de maladii cardiace
Riscul de a suferi de o maladie cardiacă creşte cu 70% în cazul persoanelor cu o igienă dentară precară, comparativ cu persoanele care se spală pe dinţi de cel puţin două ori pe zi, potrivit unui studiu publicat în British Medical Journal (BMJ).
Igiena dentară precară creşte considerabil riscul de maladii cardiace (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
De două decenii, asocierea dintre problemele cardiace şi maladiile gingivale a făcut obiectul multor studii ştiinţifice. Richard Watt, de la University College din Londra, a încercat să afle dacă numărul zilnic al periajelor dentare are un impact asupra riscului de apariţie a maladiilor cardiace.
Oamenii de ştiinţă britanici au analizat datele referitoare la stilul de viaţă al unui număr de 11.000 de adulţi scoţieni (fumat, activităţi fizice, igienă dentară). Ei au recoltat şi probe de sânge pentru a determina nivelul de inflamaţii din organism.
Ei au analizat şi numărul de internări şi decese înregistrate în Scoţia în perioada de monitorizare, 1999 - 2007. În total au existat 555 de evenimente cardiovasculare, dintre care 170 au cauzat decese, într-o perioadă de monitorizare de opt ani.
Rezultatele au demonstrat că igiena dentară a voluntarilor a fost în general satisfăcătoare, 62% dintre participanţi declarând că merg la stomatolog la fiecare şase luni, iar 71% afirmând că se spală pe dinţi de două ori pe zi.
După ce au fost luaţi în considerare şi factorii de risc cardiovascular cunoscuţi (clasa socială, obezitate, fumat, antecedente familiale), cercetătorii britanici au descoperit că voluntarii care au declarat că se spală pe dinţi de mai puţin de două ori pe zi prezentau un risc de maladii cardiace cu 70% mai mare comparativ cu cei care se spălau pe dinţi de două ori pe zi.
Persoanele cu o igienă dentară precară prezintă, totodată, în organism markeri sangvini ai inflamaţiilor.
-
La clasele pregătitoare nu vor preda cadre didactice debutante
Social ieri, 22:05
Ministerul Educaţiei anunţă că la clasele pregătitoare, care vor funcţiona, în premieră, din anul şcolar 2012-2013, nu vor preda cadre didactice debutante, acoperirea necesarului de dascăli urmând să fie realizată prin transferuri şi detaşări. citeşte tot
-
Boc: Nu cred în nimic din ce promite Ponta cu privire la supraimpozitarea veniturilor
Politic ieri, 21:16
Preşedintele PDL, Emil Boc, a declarat, marţi, că nu crede nimic din ce anunţă premierul Victor Ponta cu privire la măsurile de supraimpozitare a veniturilor peste 4.500 de lei, precizând că Guvernul USL realizează un singur lucru, ia "cireaşa de pe tort". citeşte tot





Nu exista comentarii