La cinci luni de la lansare, telescopul spaţial Kepler funcţionează impecabil

La cinci luni de la lansare, telescopul spaţial Kepler, care are ca misiune descoperirea unor planete asemănătoare Terrei, a trimis imagini foarte precise ale unei planete situate la circa 1.000 de ani-lumină de Pământ, au anunţat, joi, experţii NASA.

Share pe Facebook 160 afişări

La cinci luni de la lansare, telescopul spaţial Kepler funcţionează impecabil (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Lansarea Telescopului Kepler

Acest telescop spaţial, lansat în martie, a trimis câteva imagini foarte precise ale unei planete care a primit numele HAT-P-7-B. Aceste imagini, care prezintă "un Jupiter fierbinte", situat la circa 1.000 de ani-lumină de Terra, reprezintă o premieră.

"Este pentru prima oară când vedem lumina emisă de această planetă", a declarat William Borucki, unul dintre directorii misiunii Kepler, autorul unui raport care a fost publicat, vineri, în revista Science.

La rândul lui, astrofizicianul Alan Boss, de la Carnegie Institution, a calificat această descoperire drept "absolut uimitoare".

El s-a bucurat mai ales pentru faptul că telescopul Kepler funcţionează perfect. "Adevărata veste bună este că telescopul Kepler funcţionează!", a explicat Alan Boss.

Savantul american consideră că telescopul Kepler are capacitatea de a detecta trecerea unei planete de mărimea Terrei prin faţa unei stele ale cărei raze luminoase sunt destul de slabe.

Telescopul Kepler - desen

"Kepler a fost lansat pentru a identifica planete, dar principala lui misiune este de a numără planetele care gravitează în jurul stelelor din colţul nostru de galaxie. Iar noi ştim acum că telescopul Kepler poate să facă acest lucru", a adăugat savantul american.

Datele au fost obţinute de Kepler în cursul primelor zece zile ale misiunii sale, ce constă în observarea, timp de trei ani, a peste 100.000 de stele asemănătoare Soarelui din sistemul nostru solar, situate în constelaţiile Lebedei şi a Lirei.

Telescopul Kepler a demonstrat "o extraordinară precizie a măsurătorilor", spun experţii NASA.

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Taguri:
KEPLER ,
PLANETE ,
lansare ,
funcţionare ,
telescop
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ