La cinci luni de la lansare, telescopul spaţial Kepler funcţionează impecabil

La cinci luni de la lansare, telescopul spaţial Kepler, care are ca misiune descoperirea unor planete asemănătoare Terrei, a trimis imagini foarte precise ale unei planete situate la circa 1.000 de ani-lumină de Pământ, au anunţat, joi, experţii NASA.

Imaginea articolului La cinci luni de la lansare, telescopul spaţial Kepler funcţionează impecabil

La cinci luni de la lansare, telescopul spaţial Kepler funcţionează impecabil (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Lansarea Telescopului Kepler

Acest telescop spaţial, lansat în martie, a trimis câteva imagini foarte precise ale unei planete care a primit numele HAT-P-7-B. Aceste imagini, care prezintă "un Jupiter fierbinte", situat la circa 1.000 de ani-lumină de Terra, reprezintă o premieră.

"Este pentru prima oară când vedem lumina emisă de această planetă", a declarat William Borucki, unul dintre directorii misiunii Kepler, autorul unui raport care a fost publicat, vineri, în revista Science.

La rândul lui, astrofizicianul Alan Boss, de la Carnegie Institution, a calificat această descoperire drept "absolut uimitoare".

El s-a bucurat mai ales pentru faptul că telescopul Kepler funcţionează perfect. "Adevărata veste bună este că telescopul Kepler funcţionează!", a explicat Alan Boss.

Savantul american consideră că telescopul Kepler are capacitatea de a detecta trecerea unei planete de mărimea Terrei prin faţa unei stele ale cărei raze luminoase sunt destul de slabe.

Telescopul Kepler - desen

"Kepler a fost lansat pentru a identifica planete, dar principala lui misiune este de a numără planetele care gravitează în jurul stelelor din colţul nostru de galaxie. Iar noi ştim acum că telescopul Kepler poate să facă acest lucru", a adăugat savantul american.

Datele au fost obţinute de Kepler în cursul primelor zece zile ale misiunii sale, ce constă în observarea, timp de trei ani, a peste 100.000 de stele asemănătoare Soarelui din sistemul nostru solar, situate în constelaţiile Lebedei şi a Lirei.

Telescopul Kepler a demonstrat "o extraordinară precizie a măsurătorilor", spun experţii NASA.