NASA va realiza cea mai complexă conexiune la internet de până acum - VIDEO

Staţia Spaţială Internaţională a devenit primul element al unei reţele de internet care se va întinde pe tot cuprinsul Sistemului Solar.

1956 afișări
Imaginea articolului NASA va realiza cea mai complexă conexiune la internet de până acum - VIDEO

NASA va realiza cea mai complexă conexiune la internet de până acum (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/ AFP)

Oamenii de ştiinţă spun că reţeaua, bazată pe o tehnologie denumită ,,Delay/Disruption Networking" (,,DTN"), va fi folosită iniţial în cadrul unor misiuni ce vor avea ca scop studierea Lunii şi a planetei Marte, scrie Descoperă.

Conform specialiştilor NASA, sistemul funcţionează pe baza unui mecanism automat de ,,stocare şi redirecţionare", cu ajutorul căruia vor putea fi obţinute, pentru început, informaţii privind evoluţia celor două corpuri cosmice. Experţii spun că reţeaua va fi constituită din mai multe centre de stocare, care urmează să fie dispuse pe o linie de comunicare. Informaţia va fi depozitată în aceste puncte şi va fi transmisă până în momentul în care va putea fi captată de pe Terra sau de la bordul unei navete spaţiale.

Internetul pe care îl folosim cu toţii necesită o conexiune constantă între serverele prin intermediul cărora sunt transmise informaţiile. Spre deosebire de acest sistem, DTN nu va avea nevoie de astfel de legături, deoarece este capabil să stocheze date la nivelul centrelor din care este compus. Această capacitate este deosebit de importantă în spaţiul cosmic, deoarece obiectele cosmice tranzitează cu regularitate spaţiul în care urmează să fie realizată conexiunea, putând afecta calitatea acesteia.

DTN va fi ataşat sistemului ,,Telescience Resource Kit" (,,TReK"), un pachet software care le permite cercetătorilor să transmită şi să obţină informaţii de pe Terra, de la nivelul Staţiei Spaţiale Internaţionale. Prin urmare, Staţia joacă deja rolul unui router pentru internet aflat la o distanţă de aproximativ 400 de kilometri faţă de Terra.

Citeşte continuarea articolului în Descoperă.