O nouă planetă de mărimea Pământului, descoperită recent - FOTO

O nouă planetă de mărimea Pământului a fost descoperită recent, oamenii de ştiinţă apreciind că GJ 1132b, aşa cum este denumită aceasta, reprezintă cea mai importantă planetă descoperită până acum în exteriorul sistemului solar, informează The Guardian.

Imaginea articolului O nouă planetă de mărimea Pământului, descoperită recent - FOTO

O nouă planetă de mărimea pământului, descoperită recent (Imagine: Business Insider)

GJ 1132b se află într-un sistem solar situat la 39 de ani-lumină distanţă de planeta noastră.

Datorită distanţei şi mărimii sale, GJ 1132b este cea mai importantă planetă descoperită până acum în exteriorul sistemului solar, conform astronautului Drake Deming, de la Universitatea Maryland, citat de publicaţia The Guardian.

Distanţa la care se află planeta permite astronauţilor să studieze cu ajutorul telescopului caracteristici ale atmosferei acesteia, pentru a descoperi posibile semne de viaţă în afara sistemului solar, acesta fiind, de fapt, următorul mare pas.

Una dintre metodele prin care astronauţii studiază compoziţia chimică a gazelor de pe planetele din sistemul nostru solar este reprezentată de analiza luminii care străbate atmosfera respectivă, întrucât moleculele interacţionează diferit în contact cu lumina.

Nu este aceeaşi situaţie atunci când planetele se află la ani lumină distanţă. În acest caz, este aproape imposibil pentru astronauţi să facă diferenţa între lumina care trece prin intermediul atmosferei şi lumina din exterior, care provine de la o stea, spre exemplu.

Descoperirea planetei GJ 1132b este ocazia potrivită pentru testarea instrumentelor de detectare a vieţii.

“Planeta GJ 1132b este aproape şi lumina stelelor nu va putea să intervină“, susţine Demin.

”Scopul nostru este să descoperim o planetă care să semene cu Pământul, la fel cum am descoperit una care să semene cu Venus.  Presupunem că pe planeta GJ 1132b este aceeaşi compoziţie a atmosferei, ca cea de pe Venus,” a declarat astronautul David Charbonneau.

Noua planeta nu se află în sistemul nostru solar, ceea ce face să crească posibilitatea de a exista viaţă acolo, însă nu este o certitudine.