O "verigă lipsă" în evoluţia omului, descoperită în Africa de Sud

Cercetătorii sud-africani susţin că au descoperit "veriga lipsă" dintre Australopitec şi Homo Habilis, strămoş al omului modern, această descoperire putând, în opinia specialiştilor, să revoluţioneze felul în care este percepută evoluţia speciei umane, informează dailymail.co.uk.

Imaginea articolului O "verigă lipsă" în evoluţia omului, descoperită în Africa de Sud

O "verigă lipsă" în evoluţia omului, descoperită în Africa de Sud (Imagine: dailymail.co.uk)

Scheletul fosilizat al unui copil, vechi de circa două milioane de ani, descoperit în Africa de Sud, aparţine unei specii complet noi, care a făcut legătura între strămoşii cu aspect de maimuţă antropoidă ai omului şi omul modern.

Oamenii de ştiinţă susţin, totodată, că această descoperire ar putea ajuta la descifrarea unuia dintre cele mai mari mistere din evoluţia speciei umane - identificarea momentului în care oamenii au devenit bipezi.

Cele mai multe dintre descoperirile arheologice anterioare din această perioadă au constat în mici fragmente de oase sau dinţi, însă de această dată, cercetătorii au descoperit un schelet aproape complet.

Scheletul a fost descoperit în Malapa Cave, din regiunea Sterkfontein din Africa de Sud, de profesorul Lee Berger, de la Universitatea Witwatersrand din Johannesburg.

Aceeaşi peşteră a fost declarată parte a patrimoniului UNESCO în 1994, după descoperirea unor fosile de Australopitec, vechi de 3,3 milioane de ani.

Descoperirea "verigii lipsă" îi va ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine felul în care strămoşii noştri au evoluat din Australopiteci - care semănau cu maimuţele antropoide şi care au trăit în Africa în urmă cu circa 3,9 milioane de ani - pentru a deveni Homo Habilis - prima specie de hominizi, care a apărut în urmă cu 2,5 milioane de ani.

Antropologii consideră că scheletul, care va fi prezentat publicului în cursul zilei de joi şi care a fost deja văzut de preşedintele sud-african Jacob Zuma, reprezintă o etapă evolutivă intermediară între aceste două specii.