NASA va oferi detalii despre un "obiect excepţional" descoperit în spaţiul cosmic din apropierea Terrei, într-o conferinţă organizată luni seară, la ora 19.30, ora României, informează site-ul oficial al agenţiei spaţiale americane.

Imaginea articolului "Obiect excepţional" descoperit în apropierea Terrei. NASA va oferi detalii în această seară

NASA va oferi detalii, luni seară, despre un "obiect excepţional" descoperit în apropierea Terrei (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Această descoperire a fost făcută de satelitul Chandra X-ray Observatory, lansat de NASA pe 23 iulie 1999.

Conferinţa de presă va avea loc la sediul central din Washington al postului de televiziune NASA TV, la ora 17.30 GMT (19.30 ora României)

Printre oamenii de ştiinţă care vor răspunde întrebărilor adresate de jurnaliştii prezenţi la eveniment se numără Jon Morse - directorul departamentului de astrofizică de la sediul general din Washington al NASA, Kimberly Weaver - astrofizician la Goddard Space Flight Center şi Alex Filippenlo - astrofizician la University of California din Berkeley.

Conferinţa va putea fi urmărită şi pe internet, pe site-ul http://www.nasa.gov/ntv.

Satelitul Chandra X-ray Observatory a fost denumit astfel în onoarea fizicianului de origine indiană Subrahmanyan Chandrasekhar, savantul care a devenit cunoscut după ce a pus la punct o formulă de calcul ce permite determinarea masei maximale (limita Chandrasekhar) a piticelor albe. "Chandra" înseamnă, totodată, în limba sanscrită "lună" sau "strălucire".

Deoarece atmosfera Terrei absoarbe şi reflectă cea mai mare parte a razelor X care se îndreaptă către Pământ, aceste raze nu pot fi detectate de telescoapele terestre şi a fost nevoie de un telescop spaţial pentru a măsura şi studia intensitatea lor.

Mai multe despre obiectul excepţional pe www.gandul.info