Astrofizicianul britanic Stephen Hawking a dezvăluit cum poate fi salvată omenirea şi a făcut un apel pentru a-i fi ascultat sfatul.

Imaginea articolului Stephen Hawking ştie cum poate fi salvată omenirea. Apelul renumitului fizician pentru ca "planeta noastră fragilă" să reziste încă 1.000 de ani

Stephen Hawking (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Stephen Hawking, unul dintre cei mai renumiţi astrofizicieni, a declarat că omenirea poate fi salvată prin explorarea spaţială şi a făcut un apel ca aceasta să fie continuată, informează Huffington Post.

Hawking a afirmat că nu crede că omenirea va mai rezista alţi 1.000 de ani fără să "evadeze dincolo de planeta noastră fragilă".

Britanicul a făcut aceste remarci la Centrul Medical Cedars-Sinai din Los Angeles, în prezenţa unei audienţe formate din doctori, asistente şi alţi angajaţi ai centrului. Hawking a vizitat un laborator al centrului unde se cercetează încetinirea evoluţiei maladiei Lou Gehrig, de care astrofizicianul suferă încă de la vârsta de 21 de ani.

Scleroza laterală amiotrofică - boala Lou Gehrig - se caracterizează printr-o pierdere progresivă a anumitor celule nervoase ale creierului şi măduvei spinării, denumite neuroni motori, ce comandă muşchii voluntari, care fac posibilă mişcarea. Boala este progresivă, invalidantă, fatală - mersul, vorbitul, mâncatul, înghiţitul şi alte funcţii fundamentale devenind mai dificile cu timpul. Cauzele maladiei sunt necunoscute, însă se ştie că circa 5-10% dintre bolnavi prezintă o formă moştenită a acesteia.

Stephen Hawking a publicat lucrări ştiinţifice despre expansiunea Universului, găurile negre şi teoria relativităţii. În cel mai recent volum al său, intitulat "The Grand Design", publicat în septembrie 2010, Hawking demontează o teorie a lui Isaac Newton, afirmând că Universul nu a avut nevoie de Dumnezeu pentru a fi creat.

În decembrie 2012, Stephen Hawking a câştigat premiul Fundamental Physics, în valoare de 1,8 milioane de lire sterline, care i-a fost acordat pentru descoperirea potrivit căreia găurile negre emit radiaţii.