STUDIU: Terra ar putea fi o planetă unică în Univers - GALERIE FOTO

O echipă internaţională de cercetători a întocmit o serie de calcule, cu scopul de a simula modul în care s-au format galaxiile şi planetele în urmă cu circa 13,8 miliarde de ani, scrie Descoperă.

Terra ar putea fi o planetă unică în Univers - studiu (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)

De-a lungul timpului au fost realizate numeroase încercări de a afla dacă viaţa ar putea exista şi pe alte planete, nu numai pe Terra. O echipă internaţională de cercetători şi-a propus să studieze acest fenomen în sens invers, punându-şi întrebarea dacă Pământul ar putea fi singurul corp ceresc locuibil din Univers.

În acest sens, oamenii de ştiinţă au întocmit o serie de calcule, cu scopul de a simula modul în care s-au format galaxiile şi planetele în urmă cu circa 13,8 miliarde de ani. Rezultatele au fost folosite pentru a inventaria planetele asemănătoare ca structură cu Terra. La finalul acestei proceduri, specialiştii aveau să afle că Pământul este mult mai special decât credeau până acum.

Conform calculelor efectuate de cercetători, ceea ce face Terra atât de interesantă este că atât planetele din Calea Lactee, cât şi exoplanetele sunt mult mai vechi, au dimensiuni mai mari şi, prin urmare, este foarte puţin probabil ca ele să fie locuibile.

Posibilitatea de a găsi o planetă care să găzduiască organisme vii este şi mai mică, deoarece, în momentul de faţă, există foarte puţine informaţii despre exoplanetele aflate în apropierea galaxiei noastre. Până acum au fost descoperite circa 2.000 de astfel de corpuri cereşti, deşi s-a estimat că ele ar fi, de fapt, în jur de 700 de cvintilioane.

"Trebuie să acceptăm că suntem în imposibilitatea de a face o predicţie clară asupra identificării unei planete locuibile. Cu toate acestea, încă există şanse să obţinem rezultate favorabile pentru cercetările noastre", susţin oamenii de ştiinţă.

Deoarece calculele au avut ca rezultat formularea unor predicţii extrem de vagi, ele vor putea fi, totuşi, îmbunătăţite odată cu efectuarea unor noi descoperiri. Singura misiune pe care o au acum astronomii este de a studia în detaliu informaţiile pe care le-au obţinut până în acest moment, potrivit Descoperă.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

comentează și tu Momentan sunt 2 comentarii
Taguri:
TERRA ,
UNIVERS ,
STUDIU
COMENTARII
  • reton 27 feb 2016

planete locuibile si cu viata sunt in tot universul , dar nasa = o echipa de ratati care nu sunt in stare sa gaseasca nimica

• Donath 27 feb 2016

Daca Universul este infinit, este logic ca si planetele locuibile sa fie infinite. Peste 500 milioane de ani savantii vor spune ca cei de pe vremea lui Basescu au gresit, deoarece au mai gasit inca 8 planete locuite de oameni. Si acum parerile se schimba des, de ex. colesterolul produce boli cardiovasculare,…

• vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!