Un asteroid cu un diametru de 50 de metri, a cărui putere de distrugere este comparabilă cu cea a unei bombe nucleare, va trece la mică distanţă de Terra, pe 15 februarie 2013.

Imaginea articolului UN ASTEROID cu puterea de distrugere a unei BOMBE NUCLEARE va trece la mică distanţă de Terra

UN ASTEROID cu puterea de distrugere a unei BOMBE NUCLEARE va trece la mică distanţă de Terra (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Asteroidul 2012 DA14 va trece pe lângă planeta noastră la o distanţă de 24.000 de kilometri, mult mai aproape decât mulţi dintre sateliţii comerciali aflaţi pe orbită, informează  huffingtonpost.com.

Deşi oamenii de ştiinţă afirmă că nu există riscul unui impact în 2013, ei nu exclud posibilitatea ca acest risc să crească în anii viitori.

Dacă va intra în atmosfera Terrei şi va exploda, forţa generată va fi suficientă pentru a distruge complet un teritoriu de mărimea zonei metropolitane a Londrei.

Asteroidul a fost descoperit în luna februarie de o echipă de cercetători de la observatorul La Sagra Sky Survey, din apropiere de Granda (Spania). Acest observator foloseşte telescoape automatizate pentru a monitoriza asteroizi mici şi comete.

2012 DA14 a fost descoperit după ce astronomii au decis să îşi îndrepte cercetările spre câteva zone ale boltei cereşti unde asteroizii nu sunt văzuţi în mod obişnuit.

Profesorul Gerhard Drolshagen, de la Space Situational Awareness (SSA), din cadrul Agenţiei Spaţiale Europene (ESA), a spus: "Obiectul are un diametru de 50 de metri şi, cu această mărime, ar putea provoca distrugeri serioase dacă ar exploda deasupra unei zone nelocuite. Ar avea forţa celei mai mari bombe nuclare".

În anul 1908, un aesteroid al cărui diametru a fost estimat la circa 40 de metri, s-a prăbuşit în regiunea Tunguska din Siberia şi a distrus complet pădurea pe o suprafaţă de 2.000 de kilometri pătraţi.

"Este o suprafaţă echivalentă cu cea a zonei metropolitane a Londrei. Noul asteroid este doar cu puţin mai mare", a adăugat Drolshagen.

Se estimează că aproximativ 500.000 de asteroizi de mici dimensiuni (până la 30 de metri) gravitează în jurul Terrei, dar nu au fost încă descoperiţi.

Profesorul Detlef Koschny, de la SSA, a adăugat: "Construim un sistem de telescoape optice automate care sunt capabile să detecteze orice asteroid ca acesta, cu scopul de a putea să îi descoperim cu cel puţin trei săptămâni înainte de a se apropia la cea mai mică distanţă de Terra".