Un cocteil de vitamine prelungeşte cu circa 2 ani speranţa de viaţă a bolnavilor de cancer

Un cocteil de cinci vitamine poate prelungi speranţa de viaţă a bolnavilor de cancer în fază terminală, cu doi ani sau chiar mai mult, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici şi danezi, informează dailymail.co.uk.

Un cocteil de vitamine prelungeşte cu circa 2 ani speranţa de viaţă a bolnavilor de cancer (Imagine: Mediafax Foto)

Circa 75% dintre pacienţii participanţi la acest studiu au trăit, în medie, cu cinci luni mai mult decât intervalul prognozat de un an după diagnosticare, iar unii dintre ei erau în continuare în viaţă la trei ani după începerea tratamentului.

Medicul Bob Lister, coautorul studiului, realizat de cercetători britanici şi danezi, suţine că aceste rezultate sunt similare în privinţa creşterii speranţei de viaţă a pacienţilor cu cele obţinute cu ajutorul noilor medicamente anticancer, iar în unele cazuri sunt chiar mai bune.

Însă diferenţa principală constă în faptul că nu există efecte secundare pentru pacienţii care au luat vitamine.

Studiul a fost efectuat pe pacienţi suferind de cancer mamar, pulmonar, cerebral, de colon şi de alte tipuri de cancer, în Danemarca, în perioada 1990 - 1999, care au continuat să urmeze tratamentul tradiţional medicamentos împotriva cancerului.

În timpul acestui studiu, ce a durat nouă ani, pacienţii au fost trataţi cu coenzima Q10 - un compus asemănător vitaminelor, vital pentru sinteza energiei pe cale naturală în organism - şi cu alţi şase antioxidanţi - vitaminele A, C şi E, seleniu, acid folic şi betacaroten (care nu a fost administrat pacienţilor suferind de cancer pulmonar).

Medicii au prezis iniţial că aceşti pacienţi vor supravieţui, în medie, 12 luni, dar 76% dintre ei au supravieţuit cu, în medie, cinci luni mai mult.

Dozele de suplimente alimentare, fabricate de Pharma Nord, erau semnificativ mari, dar se încadrau în limita recomandărilor oficiale.

În plus, pacienţii au primit mici cantităţi de alte nutrimente, precum ulei de peşte şi vitamine B.

Studiul a fost publicat în Journal of International Medical Research.



comentează şi tu Momentan sunt 1 comentarii
Taguri:
CANCER ,
VITAMINE ,
STUDIU ,
cocteil vitamine
COMENTARII
  • Eufrosin 17 feb 2010

    Chiar mai bine, este sa prevenim declansarea cancerului. Cum putem face asta? E mai simplu decat credeam, dar trebuie actionat:
    http://eufrosin.wordpress.com/2010/02/09/varza-murata-leacul-trupului/
    Vedeti si celelalte articole informative de la eticheta Sanatate.

  • vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ARTICOLE PE ACEEAŞI TEMǍ Nu existǎ articole similare
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa