Un meteorit uriaş a explodat deasupra Pământului, cu o forţă mai mare decât bomba de la Hiroshima, şi nimeni nu a observat - FOTO

Cel mai mare impact al Pământului cu un meteorit de la incidentul din Celyabinsk stârneşte atenţia, în ciuda faptului că s-a întâmplat în urmă cu câteva săptămâni, scrie Descopera.ro.

Share pe Facebook 17573 afişări

NASA a remarcat impactul unei stânci imense în largul coastelor Braziliei la data de 6 februarie, scrie Descopera. Meteoritul avea un diametru de circa 5-7 metri. Dimensiunile acestui corp ceresc îl fac cel mai mare meteorit după cel care a căzut în oraşul rus Celiabinsk, care a provocat distrugeri şi a rănit sute de oameni.

Meteoritul a fost anunţat de astronomul NASA, Ron Baalke, într-o postare pe Twitter şi apoi analizat de către Bad Astronomer Phil Plait. După cum a fost subliniat, energia eliberată de explozie a fost de echivalentă cu detonarea aproximativ a 13.000 de tone de TNT.

TNT este abrevierea trinitrotoluenului. Denumirea ştiinţifică este 2,4,6-trinitrotoluen - un compus chimic folosit frecvent ca exploziv. Este fabricat prin nitrarea totală a toluenului şi are formula C6H2(NO2)3CH3. În practică mai este cunoscut şi sub denumirea de trotil.

Recentul meteorit căzut în Brazilia a ars 30 de kilometri deasupra Oceanului Atlantic şi 1.000 de kilometri în largul coastelor Braziliei.

Mai mult de o mie de persoane au fost rănite în urma exploziei de la Celyabinsk, care a avut loc cu 3 ani în urmă, majoritatea din cauza sticlelor sparte de explozie.

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Taguri:
meteorit ,
explozie ,
bomba ,
hiroshima
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ