- Home
- Politic
- Alegeri locale 2012
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life-Inedit
- Ştiinţă-Sănătate
- Revista presei
Vitamina D ar putea încetini declinul mintal la bătrâneţe
Suplimentele cu vitamina D administrate cu regularitate la vârsta mijlocie ar putea reduce semnificativ riscul de declanşare a maladiei Alzheimer la bătrâneţe, potrivit unui studiu publicat în Journal of Geriatric Psychology and Neurology , informează dailymail.co.uk.
Această vitamină, sintetizată în mod natural de organism atunci când pielea este expusă la soare, contribuie la menţinerea unui sistem imunitar sănătos, a unei bune structuri osoase şi la prevenirea anumitor forme de cancer.
Acest studiu recent susţine faptul că vitamina D contribuie şi la păstrara în bună formă a capacităţilor mintale la vârsta a treia. Studiul susţine că vitamina D scade semnificativ riscul de apariţie a demenţei, care, numai în Marea Britanie, afectează anual 700.000 de persoane.
Dacă această legătură dintre vitamina D şi maladiile mintale va fi confirmată, adulţii de vârsta a treia vor putea să primească doze suplimentare gratuite de vitamina D, a declarat Ian Lang, de la Peninsula Medical School din Exeter, coordonatorul studiului.
Lang a măsurat nivelul vitaminei D în sângele a 2.000 de pacienţi în vârstă de peste 65 de ani. Voluntarii a fost supuşi, totodată, unui test de evaluare a capacităţilor mintale şi a riscului de apariţie a demenţei.
Persoanele care au prezentat cele mai mici concentraţii de vitamina D în sânge erau de două ori mai expuse riscului de a suferi de probleme de memorie sau de atenţie.
Deşi vitamina D este sintetizată pe cale naturală în urma expunerii la soare, capacitatea organismului de a o sintetiza scade odată cu vârsta.
Anumite studii susţin că această vitamină acţionează ca un mecanism de declanşare a producţiei de celule neuronale şi le protejează pe cele deja existente.
Deoarece nu există dovada că vitamina D reuşeşte să repare distrugerile cerebrale cauzate de demenţă, medicii susţin că pacienţii pot să beneficieze de acţiunile ei folositoare doar ca o modalitate de a preveni apariţia maladiilor cognitive degenerative.
-
La clasele pregătitoare nu vor preda cadre didactice debutante
Social astăzi, 22:05
Ministerul Educaţiei anunţă că la clasele pregătitoare, care vor funcţiona, în premieră, din anul şcolar 2012-2013, nu vor preda cadre didactice debutante, acoperirea necesarului de dascăli urmând să fie realizată prin transferuri şi detaşări. citeşte tot
-
Boc: Nu cred în nimic din ce promite Ponta cu privire la supraimpozitarea veniturilor
Politic astăzi, 21:16
Preşedintele PDL, Emil Boc, a declarat, marţi, că nu crede nimic din ce anunţă premierul Victor Ponta cu privire la măsurile de supraimpozitare a veniturilor peste 4.500 de lei, precizând că Guvernul USL realizează un singur lucru, ia "cireaşa de pe tort". citeşte tot





Nu exista comentarii