- Home
- Politic
- Alegeri locale 2012
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life-Inedit
- Ştiinţă-Sănătate
- Revista presei
Vitamina D, benefică pentru creierul bărbaţilor de peste 60 de ani
Vitamina D, prezentă în peşte şi sintetizată de piele după expunerea la soare, ameliorează semnificativ funcţionarea creierului bărbaţilor în vârstă de peste 60 de ani, potrivit unui studiu al cercetătorilor britanici, publicat în Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry.
Acest studiu, realizat de cercetătorii de la Universitatea din Manchester, în colaborare cu alţi oameni de ştiinţă europeni, a fost efectuat pe un eşantion de peste 3.000 de bărbaţi, cu vârstele cuprinse între 40 şi 79 de ani.
Bărbaţii care au prezentat concentraţii mai ridicate de vitamina D în organism au obţinut rezultate mai bune la un test neuropsihologic simplu, care a vizat capacitatea de atenţie a subiecţilor testaţi şi viteza lor de răspuns.
Cercetătorii au descoperit faptul că asocierea dintre concentraţiile ridicate de vitamina D în organism şi performanţele bune ale creierului este "şi mai semnificativă" în cazul bărbaţilor în vârstă de peste 60 de ani, a explicat David Lee, de la Universitatea din Manchester, deşi oamenilor de ştiinţă le este dificil să explice acest fenomen.
Aceste rezultate ar putea contribui la lupta pe care oamenii de ştiinţă o duc pentru a preveni îmbătrânirea creierului.
Principala sursă de vitamina D este asigurată de piele, care sintetizează această vitamină după o expunere de 10-15 minute la soare, în fiecare zi. Dintre alimente, peştele este principala sursă de vitamină D.
Un alt studiu, realizat de cercetătorii olandezi de la Vrije Universiteit din Amsterdam, în 2008, a relevat faptul că o carenţă de vitamina D creşte riscul de apariţie a depresiei şi a altor probleme psihiatrice în cazul persoanelor în vârstă.
Comunitatea oamenilor de ştiinţă admite, totodată, că vitamina D prezintă de asemenea şi un puternic efect protector împotriva cancerului.
-
La clasele pregătitoare nu vor preda cadre didactice debutante
Social astăzi, 22:05
Ministerul Educaţiei anunţă că la clasele pregătitoare, care vor funcţiona, în premieră, din anul şcolar 2012-2013, nu vor preda cadre didactice debutante, acoperirea necesarului de dascăli urmând să fie realizată prin transferuri şi detaşări. citeşte tot
-
Boc: Nu cred în nimic din ce promite Ponta cu privire la supraimpozitarea veniturilor
Politic astăzi, 21:16
Preşedintele PDL, Emil Boc, a declarat, marţi, că nu crede nimic din ce anunţă premierul Victor Ponta cu privire la măsurile de supraimpozitare a veniturilor peste 4.500 de lei, precizând că Guvernul USL realizează un singur lucru, ia "cireaşa de pe tort". citeşte tot





Nu exista comentarii