- Home
- Politic
- Alegeri locale 2012
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life-Inedit
- Ştiinţă-Sănătate
- Revista presei
Vitamina E, asociată cu riscul de accident cerebral
Suplimentele cu vitamina E pot contribui la creşterea riscului de accident cerebral hemoragic cu 22%, potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii americani, publicat în British Medical Journal şi preluat de dailymail.co.uk.
Accidentul vascular cerebral hemoragic este cel mai rar tip de accident cerebral şi se produce în momentul în care un vas de sânge care alimentează creierul explodează afectând grav acest organ.
La nivel general, riscul de accident cerebral hemoragic este mic, de unul la 1.250, în cazul persoanelor care iau suplimente cu vitamina E.
Totuşi, autorii studiului, cercetătorii de la Harvard Medical School din Boston (SUA), au descoperit că vitamina E poate reduce cu 10% riscul de accident cerebral ischemic, cea mai întâlnită formă de accident cerebral. Mai precis, accidentul cerebral ischemic - manifestat prin cheaguri care împiedică sângele să ajungă la creier - reprezintă 70% din totalul accidentelor cerebrale.
Specialiştii spun, însă, că un stil de viaţă sănătos, menţinerea unei tensiuni arteriale scăzute şi a unui nivel scăzut de colesterol sunt măsuri mai eficiente de prevenire a accidentului cerebral ischemic decât administrarea de vitamina E.
În Marea Britanie, anual, peste 111.000 de persoane suferă un accident cerebral, supravieţuitorii rămânând adesea cu dizabilităţi.
Studiul a avut în vedere nouă cercetări anterioare, la care au participat aproape 1,2 milioane de persoane. Toţi participanţii luau zilnic câte o doză de cel puţin 50 de miligrame de vitamina E.
Deşi niciunul dintre studiile anterioare nu a sugerat că vitamina E creşte riscul de accident cerebral la nivel general, s-au înregistrat diferenţe notabile între cele două tipuri de accidente cerebrale.
Studii anterioare au dat rezultate amestecate, unele sugerând că vitamina E creşte riscul de deces, dacă dozele sunt prea mari, altele, că aceasta protejează inima.
Specialiştii spun că mai sunt necesare studii pentru a afla mecanismul din spatele acestor asocieri, dar şi nivelul la care vitamina E devine periculoasă.
-
La clasele pregătitoare nu vor preda cadre didactice debutante
Social astăzi, 22:05
Ministerul Educaţiei anunţă că la clasele pregătitoare, care vor funcţiona, în premieră, din anul şcolar 2012-2013, nu vor preda cadre didactice debutante, acoperirea necesarului de dascăli urmând să fie realizată prin transferuri şi detaşări. citeşte tot
-
Boc: Nu cred în nimic din ce promite Ponta cu privire la supraimpozitarea veniturilor
Politic astăzi, 21:16
Preşedintele PDL, Emil Boc, a declarat, marţi, că nu crede nimic din ce anunţă premierul Victor Ponta cu privire la măsurile de supraimpozitare a veniturilor peste 4.500 de lei, precizând că Guvernul USL realizează un singur lucru, ia "cireaşa de pe tort". citeşte tot





Nu exista comentarii