GALERIE FOTO  Tot ce se ştie despre Bigster, SUV-ul maxi Duster produs de Dacia

Lăudat în toată lumea pentru creşterea pe care brandul a avut-o în ultimii 10 ani, producătorul român de automobile se pregăteşte pentru lansarea Dacia Bigster.

6339 afișări
Imaginea articolului Tot ce se ştie despre Bigster, SUV-ul maxi Duster produs de Dacia

Cu o gamă de doar 5 modele (Sandero, Duster, Jogger, Lodgy şi Spring), Dacia se menţine în topul european de un deceniu, având o strategie opusă celei a multor producători de maşini concurenţi, care scot pe bandă rulantă zeci de modele, scriu analiştii auto. 

Dacia se pregăteşte de lansarea unui SUV mare, un „Maxi Duster”, care se va numi Bigster, prezentat la nivel de concept la începutul lui 2021. Este una dintre cele mai aşteptate maşini din următorii ani. 

Va costa sunt 40.000 de euro

Dacia a fost clară, când a anunţat: Bigster soseşte pe piaţă abia în 2025. Cu toate acestea, mulţi speră la o accelerare a proiectului. Deocamdată, Dacia profită de momentul excelent pe care îl trăieşte, cu o piaţă deosebit de favorabilă pentru modelele cu preţuri mai mici. Brandul, de fapt, nu s-a vândut niciodată la fel de bine ca în ultimii ani şi o eventuală venite a Daciei Bigster pe piaţă în 12-18 luni s-ar vinde foarte bine, socotesc specialiştii. 

Dacii sunt ieftine, dar cât va costa Bigster? Bigster-ul va costa mult mai puţin decât SUV-ul mediu din categoria sa. Când Bigster-ul va fi pe piaţă, SUV-urile din segmentul C-D vor costa în medie 40.000 de euro, aşa că Dacia Bigster va costa mult mai puţin de 40.000 de euro. Dacia Duster, astăzi, începe de la puţin peste 13.000 de euro şi vine cu accesorii aproape duble.

Mare mare ca Duster cu 25 de centimetri. Directorul de proiect a plecat la Alfa Romeo

Singurul lucru care este deja destul de sigur despre Dacia Bigster este cât de mare va fi: conceptul 2021, are 460 cm lungime, cu aproximativ 25 mai mult decât Duster. De Bigster va fi construit pe platforma Cmf-B, la fel ca Renault Clio, Captur, Arkana, Nissan Juke şi Dacia Jogger.

Teoretic, Dacia Bigster ar putea fi identică cu conceptul din 2021: liniile prezentate la acea vreme s-au bucurat de un „succes public”. Există însă două îndoieli: din 2021 până în 2025 va suferi modificări pentru că directorul de design care a proiectat conceptul Bigster (spaniolul Alejandro Mesonero-Romanos) a plecat la Alfa Romeo. Nu este clar dacă va fi sau nu un Bigster cu 7 locuri.

1.3 benzină, 150 CP?

Cât despre posibilele motoare ale Dacia Bigster există o certitudine şi o incertitudine. Certitudinea este că platforma Cmf-B poate fi echipată cu orice: benzină, diesel, GPL şi chiar hibrid. Incertitudinea este ceea ce va permite asamblarea Uniunii Europene în 2025, având în vedere că pentru a amortiza costurile de proiectare de la zero a unui nou model este nevoie de ani de vânzări şi de sosirea aşteptată a Euro 7 în 2027. În teorie, UE permite, Dacia Bigster ar putea fi oferită cu motorul 1.3 pe benzină de 150 CP, cu motorul 1.5 diesel de 115 CP şi tot cu Renault E-Tech full hybrid de 140 CP. Pentru ceea ce sunt piaţa şi reglementările privind emisiile în prezent, motorina pare puţin probabilă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici