ANALIZĂ Mediafax Monitorizare ALEGERI LOCALE: Emil Boc, cel mai mediatizat candidat. Nicuşor Dan, cel mai prezent pe twitter

Emil Boc a fost, pe întreaga durată a campaniei electorale, cel mai mediatizat candidat la Primărie, iar Nicuşor Dan a fost cel mai prezent pe twitter, urmat de Gigi Becali şi de Marian Vanghelie, potrivit unei analize Mediafax Monitorizare.

880 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Monitorizare ALEGERI LOCALE: Emil Boc, cel mai mediatizat candidat. Nicuşor Dan, cel mai prezent pe twitter

ANALIZĂ Mediafax Monitorizare ALEGERI LOCALE: Emil Boc, cel mai mediatizat candidat. Nicuşor Dan, cel mai prezent pe twitter

Mediafax Monitorizare a analizat, în perioada 11 mai – 09 iunie 2012, aproximativ 57.000 de surse de informare online - site-uri, conturi de twitter şi bloguri, urmărind apariţia a 40 de politicieni în articolele difuzate.

Concluzia acestei analize este că Emil Boc a fost cel mai mediatizat candidat la Primărie, cu un număr total de 3.595 de apariţii, urmat de Gigi Becali cu 3.492 apariţii, de Sorin Oprescu cu 2.639 de apariţii, de Radu Mazăre - 1.394 de apariţii, Marian Vanghelie - 1.341 de apariţii, Nicuşor Dan - 1.334 de apariţii, Sulfina Barbu - 1.322 de apariţii, Neculai Onţanu - 1260 de apariţii, Robert Negoiţă - 1.237 de apariţii şi de Silviu Prigoană, cu 1.151 de apariţii.

Emil Boc a apărut pe site-uri şi bloguri în formule conflictuale în raport cu Guvernul Ponta şi Crin Antonescu, fiind susţinut în demersurile sale de liderii PDL – Monica Macovei, Elena Udrea, Silviu Prigoană sau de Mihai Răzvan Ungureanu. Referirile la Emil Boc s-au făcut şi ca urmare a participării acestuia la evenimente publice: deschiderea unui Cazino în Cluj după renovare, inaugurarea noului tramvai ultra-automatizat la Cluj, prezenţa acestuia la deschiderea oficială a TIFF 2012, inaugurarea unui club de pensionari.

Apariţiile lui Gigi Becali au avut prea puţină legătură cu o campanie electorală clasică în care candidatul se adresează alegătorilor, îşi discută proiectele viitoare şi implicaţiile acestora la nivelul cetăţeanului de rând sau care se confruntă cu contracandidaţii pe teme specifice agendei bucureşteanului. În ciuda acaparării a peste 10% din numărului total de apariţii ale candidaţilor urmăriţi în online de Mediafax Monitorizare, cea mai mare parte din acestea nu au avut legătură nici cu bucureştenii, nici cu viitorul Primar al Capitalei.

Sorin Oprescu, cu aproape 9% din numărul total de apariţii monitorizate în această campanie, este unul dintre candidaţii care şi-a concentrat apariţiile în presa online pe evenimente pozitive, care să-l pună în valoare ca actual şi viitor Primar General: inaugurări, întâlniri cu electoratul, prezenţa la evenimente, declaraţii despre proiecte viitoare strâns legate de agenda cetăţeanului.

Pe locul 3 în topul celor mai mediatizaţi candidaţi la Primăria Capitalei şi pe locul 6 în topul general, Nicuşor Dan a fost cel mai prezent candidat pe twitter, fiind urmat de Gigi Becali şi de Marian Vanghelie. De altfel, Nicuşor Dan este candidatul care a surprins publicul printr-o campanie desfăşurată în cea mai mare parte în mediul online şi printr-un rezultat deloc de neglijat – peste 9% din voturile bucureştenilor pentru Primăria Generală şi un loc în Consiliul General al Capitalei.

În ceea ce priveşte candidaţii la sectoarele Capitalei, cel mai mediatizat în mediul online pe durata întregii campanii electorale a fost Marian Vanghelie, cu 1.341 de apariţii. Pe locul al doilea s-a situat Sulfina Barbu, care, deşi a avut 1.322 de apariţii comparativ cu Cristian Popescu Pedone, doar 582, nu a reuşit să obţină Primăria sectorului 4. Ceilalţi candidaţi la sectoare sunt, în ordinea mediatizării, Neculai Onţanu, Robert Negoiţă, Rareş Mănescu, toţi cu peste 1000 de apariţii. Andrei Chiliman a fost singurul dintre candidaţi situat sub acest nivel ca număr de apariţii, respectiv 721.

Topul candidaţilor la Primăriile din ţară în funcţie de vizibilitatea acestora pe întreaga campanie electorală a fost următorul:

  • Emil Boc (Cluj) – 3.595 de apariţii,

  • Radu Mazăre (Constanţa) – 1.394 de apariţii,

  • Marius Nicoară (Cluj) – 906 apariţii,

  • Gheorghe Nichita (Iaşi) - 838 apariţii

  • Lia Olguţa Vasilescu (Craiova) – 643 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Cluj a fost Emil Boc cu 3.595 apariţii, urmat de Marius Nicoară cu 906 şi Peter Eckstein cu 214 apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Constanţa a fost Radu Mazăre cu 1.394 apariţii, urmat de Claudiu Iorga Palaz cu 370 şi Gigi Chiru cu 366 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Craiova a fost Lia Olguţa Vasilescu cu 643 apariţii, urmată de Antonie Solomon cu 427 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Iaşi a fost Gheorghe Nichita cu 838 de apariţii, urmat de Tudor Ciuhodaru, cu 559 de apariţii.

Cel mai mediatizat candidat la Timişoara a fost Nicolae Robu cu 621 de apariţii, urmat de Adrian Orza cu 173 de apariţii.

Candidaţii din Bucureşti au fost de două ori mai prezenţi în mediul online decât cei din restul oraşelor. După cei din Capitală, candidaţii din Cluj au fost cei mai mediatizaţi în această campanie electorală.

Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar şi social media. Astfel, agenţiile de PR şi specialiştii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor din aproximativ 57.000 de surse.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice şi analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conţin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de ştiri radio şi TV şi linkuri spre articolele sau postările online.

La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceştia activează.

Mediafax Monitorizare deţine un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calităţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici