Grupul Lagardere vinde posturile de radio europene, inclusiv din România, pentru 73 milioane de euro - Mediafax

Grupul Lagardere vinde posturile de radio europene, inclusiv din România, pentru 73 milioane de euro

Grupul francez Lagardere a anunţat, marţi, că vinde posturile sale de radio din Cehia, Polonia, Slovacia şi România pentru suma de 73 de milioane de euro, aceasta fiind o primă etapă a procesului de reorganizare a diviziei media Lagardere Active, făcut public în luna martie, transmite AFP.

1169 afişări

Imaginea articolului Grupul Lagardere vinde posturile de radio europene, inclusiv din România, pentru 73 milioane de euro

Grupul Lagardere vinde posturile de radio europene, inclusiv din România, pentru 73 milioane de euro

Posturile de radio, care au obţinut o cifră de afaceri de aproximativ 56 de milioane de euro în 2017, sunt cumpărate de grupul Czech Media Invest, lider pe piaţa media din Cehia, potrivit comunicatului transmis de Lagardere.

"Operaţiunea este prima dintr-o serie de cedări de active viitoare ale Lagardère Active, în cadrul procesului de reorganizare strategică anunţat de Arnaud Lagardère pe 8 martie 2018", se precizează în comunicat.

În urmă cu o lună, grupul francez a anunţat un proiect de reorganizare a diviziei media Lagardère Active în cinci poli autonomi: presă (care va include, printre altele, Elle, Télé 7 jours, France Dimanche, Ici Paris, Public, Webuzz), ştiri (JDD, Paris Match, Europe 1, Virgin radio şi RFM), televiziune (Gulli, Mezzo etc.), studiourile Lagardère (producţie audiovizuală) şi activităţi digitale (Doctissimo etc.).

 

Arnaud Lagardère şi-a redus deja, în ultimii ani, prezenţa în media, vânzând circa 12 reviste care nu aduceau profit - printre care Pariscope în ediţie tipărită, Be, Auto Moto, Psychologies Magazine, Première - şi reducând efectivele.

După anunţul reorganizării, în martie, reprezentanţii salariaţilor din compania Lagardère au vorbit despre "destrămarea unui grup prestigios" şi au criticat conducerea, care, "din motive pur financiare, pune în dificultate, trimiţând în şomaj, sute de salariaţi şi familiile lor".

De cealaltă parte, Czech Media Invest, care deţine mai multe cotidiene, reviste şi site-uri, a dat asigurări că "această achiziţie va întări strategia sa de dezvoltare în sector, prin adăugarea unui nou tip de media bogat în mărci puternice în ţările vizate".

Cele două grupuri media aşteaptă acordul autorităţilor în domeniu pentru ca vânzarea să devină efectivă.

Czech Media Invest este deţinut în proporţie de 50% de Daniel Kretinsky, a cărui companie energetică EPH a devenit un jucător major pe piaţa europeană în ultimii ani. Investitorii Patrik Tkac şi Roman Korbacka deţin restul de 50% din Czech Media Invest.

Grupul Lagardère a intrat pe piaţa românească în anul 1996, prin achiziţionarea Radio Total Timişoara, redenumit Radio 21 Timişoara. Trustul operează în România posturile de radio Europa FM şi Radio 21. În 2007, Lagardere a cumpărat şi reţeaua de radio Deea, iar mai multe licenţe au fost folosite pentru lansarea, în 2008, a reţelei Vibe FM.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
LAGARDERE ,
RADIO ,
ROMÂNIA

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.