Membri ai CA al TVR acuză conducerea că a achiziţionat servicii exit poll fără aprobarea Consiliului

Radu Carp şi Romina Surugiu, membri ai Consiliului de Administraţie (CA) al SRTv, acuză conducerea executivă că a aprobat, fără o discuţie în CA, achiziţia de servicii de sondare a opiniei publice şi a unui program de cercetare de tip exit poll pentru alegerile europarlamentare din 25 mai.

114 afişări
Imaginea articolului Membri ai CA al TVR acuză conducerea că a achiziţionat servicii exit poll fără aprobarea Consiliului

Membri ai CA al TVR acuză conducerea că a achiziţionat servicii exit poll fără aprobarea Consiliului (Imagine: Alexandru Solomon/Mediafax Foto)

Radu Carp şi Romina Surugiu solicită membrilor Consiliului de Administraţie al SRTv, printr-o scrisoare deschisă remisă MEDIAFAX, să accepte discutarea, în următoarea şedinţă a CA al SRTv, a modului în care conducerea executivă a televiziunii publice a aprobat, fără o discuţie în Consiliul de Administraţie, achiziţia de servicii de sondare a opiniei publice şi a unui program de cercetare de tip exit poll pentru alegerile europarlamentare din 25 mai 2014.

"Serviciile menţionate au fost achiziţionate de la Centrul de Sociologie Urbană şi Regională - CURS SRL, în urma unei selecţii de oferte care nu ne-a fost prezentată în CA. Conform procedurilor interne, orice tip de achiziţie care depăşeste ca sumă 25.000 de euro poate fi aprobată doar de Consiliul de Administraţie. În cazul de faţă, suspectăm faptul că suma plătită de SRTV depăşeste cu mult plafonul menţionat. Ca argument amintim că, la alegerile generale din 2012, servicii similare furnizate către SRTV tot de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională - CURS SRL au costat peste 25.000 de euro, adică peste plafonul pe care îl poate aproba Comitetul Director al SRTV. Menţionăm că, în noiembrie 2012, Consiliul de Administraţie a aprobat achiziţionarea de servicii de sondare a opiniei publice printr-o licitaţie publicată pe SEAP. Pentru achiziţia din 2014, nu avem suficiente date care să ateste modul în care s-a atribuit contractul către CURS SRL (încredinţare directă, selecţie de oferte, licitaţie prin SEAP)", se arată în scrisoarea deschisă semnată de Radu Carp şi Romina Surugiu.

Viitoarea şedinţă a Consiliului de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune (SRTv) ar urma să aibă loc miercuri, după cum au scris Radu Carp şi Romina Surugiu într-o altă scrisoare deschisă adresată directorului general interimar al TVR, remisă MEDIAFAX pe 11 mai.

În acea scrisoare deschisă, cei doi membri ai CA al TVR i-au cerut directorului general interimar al TVR, Stelian Tănase, ca în următoarea şedinţă a Consiliului să fie pusă în discuţie demararea unei noi selecţii pentru desemnarea reprezentanţilor salariaţilor în CA al SRTv.

Mai precis, cei doi i-au cerut directorului general interimar al TVR să se ia în discuţie solicitarea de anulare a Hotărârii Comitetului Director numărul 17 din 8 ianuarie 2014, adresată membrilor CA de Sindicatul Lucrătorilor din Domeniul Audiovizual TV-R SIND.

Potrivit documentului, "solicitarea TV-R SIND are în vedere deblocarea situaţiei actuale în care CA al TVR are doar 11 membri din cei 13 prevăzuţi de lege. Lipsa celor doi reprezentanţi ai salariaţilor din Consiliul de Administraţie al SRTv aprobat de Parlament este o situaţie fără precedent de la intrarea în vigoare a Legii nr. 41/ 1994. Această situaţie a fost generată de contestarea în justiţie a rezultatelor selecţiei interne, iar durata procedurilor judiciare poate prelungi actuala situaţie de fapt pe o durată îndelungată, prejudiciind astfel buna funcţionare a CA al SRTv".

Astfel, se solicită, pe această cale, "demararea unei noi selecţii pentru desemnarea reprezentanţilor salariaţilor în CA al SRTV, pe baza unui nou regulament, discutat şi aprobat de CA, cât mai rapid cu putinţă. Solicităm, în consecinţă, anularea Hotărârii Comitetului Director nr. 17 din 8 ianuarie 2014, care a stat la baza desfăşurării selecţiei interne a reprezentanţilor salariaţilor. Este necesar ca noua selecţie să nu se mai desfăşoare pe baza HCD 17/8 ianuarie 2014, deoarece acest act include prevederi discriminatorii şi contrare legii", se mai arată în comunicatul citat.

De asemenea, în scrisoarea deschisă din 11 mai se menţionează că, " în baza HCD nr. 17/2014, TVR a fost chemată în instanţă de domnii Mihai Rădulescu şi Cornel Mihalache, care au obţinut cele mai multe voturi la alegerile interne din ianuarie 2014, dar nu au fost validaţi drept câştigători din motive procedurale, pe care aceştia le-au contestat în instanţă".

"TVR poate decide, simultan cu demararea unei noi proceduri de selecţie, renunţarea pe cale amiabilă la procesul cu cei doi angajaţi, cu condiţia ca ambele părţi din proces să renunţe la pretenţii. În calitate de membri CA, ne angajăm să efectuăm toate diligenţele pentru adoptarea acestei soluţii, singura care ar permite reprezentarea salariaţilor în CA al SRTV, conform legii", se mai arăta în documentul remis MEDIAFAX.

Totodată, se solicita ca la următoarea şedinţă a CA al SRTV, de miercuri, să se ia în discuţie felul în care TVR s-a implicat în organizarea reprezentării României la Eurovision.

"Domnul prim-ministru Victor Ponta s-a aflat la finala Eurovision de la Copenhaga, pe data de 10 mai, iar prezenţa sa ar fi trebuit să fie reflectată în media ca vizită privată. Organizatorii Eurovision nu adresează invitaţii decât delegaţiilor naţionale, iar domnul Victor Ponta nu avea cum să se afle în această delegaţie, ca urmare a regulilor stricte de alcătuire a acesteia, agreate de European Broadcasting Union. Cu toate acestea, TVR a mediatizat excesiv prezenţa primului ministru pe durata desfăşurării competiţiei, ca şi cum dumnealui s-ar fi aflat acolo în vizită oficială. Din moment ce ne aflăm în plină campanie electorală, prezenţa oricărui lider politic, mai ales a unei persoane care conduce un partid participant la aceste alegeri (PSD) şi care apare pe majoritatea afişelor acestui partid, trebuie să se supună regulilor CNA, indiferent dacă este vorba de emisiuni electorale, de ştiri sau de divertisment. În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a face o sesizare pe acest subiect la CNA", se mai arată în comunicat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici