- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (29.04.2014, 12:48)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
O reclamă cu Smiley şi Bartoş, interzisă de CNA. Ministerul Afacerilor Interne: "A crescut numărul copiilor care s-au electrocutat încercând să imite imaginile din clip". REACŢIA Romtelecom
Un spot publicitar al Romtelecom, în care Smiley şi Pavel Bartoş merg pe un tren aflat în mişcare, a fost interzis de la difuzare printr-o decizie luată de CNA, după ce Consiliul a fost informat că ar fi crescut numărul copiilor care s-au electrocutat încercând să imite imaginile din acest clip.
4170 afișări
O reclamă cu Smiley şi Bartoş, interzisă de CNA (Imagine: Ovidiu Micsik / Mediafax Foto)
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a primit, luni, o adresă de la Ministerul Afacerilor Interne, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, semnată de secretarul de stat Raed Arafat.
"În ultimele două-trei săptămâni, sistemul naţional de intervenţii în situaţii de urgenţă s-a confruntat cu o creştere neobişnuită a numărului de cazuri grave de copii sau adolescenţi electrocutaţi ca urmare a faptului că s-au urcat pe garniturile de tren aflate sub liniile de alimentare cu înaltă tensiune. În pofida eforturilor care au inclus resurse umane şi logistice semnificative (inclusiv transportul de urgenţă cu aeronave specializate), am consemnat inclusiv decese, iar celelalte cazuri rămân traumatizate sau chiar mutilate pe viaţă. Una dintre ipotezele care ar putea să explice acest fenomen îngrijorător este o posibilă influenţă a unui clip publicitar realizat pentru o companie de telefonie mobilă (Romtelecom Cosmote), în care două personaje care beneficiază de foarte multă simpatie în rândul copiilor şi adolescenţilor, Smiley şi Pavel Bartoş, realizează o serie de exhibiţii acrobatice urcaţi pe un tren în mişcare", se spune în adresa primită de CNA de la secretarul de stat Raed Arafat.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 17:53
• Atenţionare MAE: Franţa menţine controalele la frontierele interne până în 31 octombrie
-
astăzi, 17:32
-
astăzi, 17:31
-
astăzi, 16:29
• Proiectul Start Up Nation 2024 a fost pus în consultare publică
-
astăzi, 15:52
• Piedone, răspuns pentru Ciolacu: Exclus să mă retrag din această cursă
-
astăzi, 15:35
-
astăzi, 14:59
-
astăzi, 11:55
-
astăzi, 07:17
• Compania coreeană Hanwha vrea să înfiinţeze în România un hub industrial pentru Europa
-
astăzi, 10:35
• Britanicii cer ca ţinta NATO pentru cheltuieli să crească din cauza lumii mai periculoase
-
astăzi, 08:00
• Eficienţa Energetică în viaţa oamenilor din perspectiva anilor 2050
-
-
astăzi, 11:59
-
astăzi, 16:26
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 791. Senatul SUA aprobă ajutorul de 61 de miliarde de dolari pentru Kiev / ISW: Rusia ar putea trece la atacarea sistemelor de transport ale Ucrainei
-
astăzi, 11:52
• Epidemie de singurătate în rândul părinţilor. Doi din trei sunt izolaţi şi epuizaţi
Acesta a cerut CNA sprijinul pentru găsirea "unor soluţii urgente" de rezolvare a acestei situaţii, inclusiv "printr-o eventuală interdicţie a difuzării clipului", urmând ca Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă să întreprindă demersurile necesare pentru a pregăti un mesaj care să explice pericolele la care se expun copiii, împreună cu aceleaşi personaje care au participat la promovarea clipului (Smiley şi Pavel Bartoş, n.r.).
CNA a analizat, în şedinţa de marţi, spotul publicitar "Skateboarders", care face parte dintr-o campanie a companiei Romtelecom, intitulată "Acţiunea tare e molipsitoare" şi care îi are ca protagonişti pe Smiley şi Pavel Bartoş. Campania dramatizează scene din filmul "Thor: Întunericul", care face parte din pachetul oferit odată cu abonarea la serviciile Romtelecom.
La propunerea membrului CNA Cristina Trepcea, Consiliul a decis să aplice în cazul spotului publicitar "Skateboarders" o decizie de intrare în legalitate, fapt care presupune că acest clip nu mai poate fi difuzat de televiziuni în forma care încalcă legislaţia audiovizualului.
Decizia a fost luată în baza articolului 29, alineatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei".
"Pentru" interzicerea difuzării acestui spot TV au votat membrii CNA Cristina Trepcea, Florin Gabrea, Narcisa Iorga, Valentin Jucan, Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda, Laura Georgescu, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea. "Împotrivă" a votat membrul CNA Christian Mititelu, care a precizat că nu există niciun studiu din care să reiasă că acest spot ar sta la baza creşterii numărului de copii electrocutaţi.
Romtelecom: Nu există legătură între spotul cu Smiley şi Bartoş şi cazurile de copii electrocutaţi
Compania Romtelecom consideră că spotul în care Smiley şi Pavel Bartoş se află pe un tren aflat în mişcare, interzis marţi de la difuzare de CNA pe motiv că unii copii s-ar fi electrocutat încercând să imite imaginile din clip, nu are nicio legătură cu accidentele produse.
Reprezentanţii Romtelecom spun, într-un punct de vedere transmis MEDIAFAX, că "reclama susţine poziţionarea Romtelecom de furnizor de divertisment de calitate".
"Ca şi spotul anterior din aceeaşi campanie, ('Skydivers', în care personajele principale sar de pe o clădire înaltă cu o paraşută), a fost creat un scenariu ipotetic ce reproduce o scenă recurentă în numeroase filme de acţiune faimoase. În acest caz, aceştia sunt skateboarderi extremi pe acoperişul unui tren de mare viteză", spun reprezentanţii Romtelecom.
Potrivit acestora, "compania regretă situaţia victimelor accidentelor, întrucât pune mare preţ pe siguranţa copiilor - fapt demonstrat prin numeroase programe de responsabilitate socială defăşurate în această zonă, dar consideră că nu există nici o legătură între spotul «Skateboarders» TVC şi această situaţie regretabilă".
De asemenea, Romtelecom precizează că a decis să retragă videoclipul în dimineaţa zilei de 29 aprilie.
"Cu toate acestea, ca urmare a informării Consiliului Român de Publicitate (Romanian Advertising Council - RAC), Romtelecom a decis să retragă proactiv videoclipul, în dimineaţa zilei de 29 aprilie, din spaţiile publice direct dependente de voinţa sa. Decizia finală cu privire la reintroducerea sau retragerea acestui spot TV va fi luată ca urmare a deciziilor comunicate oficial către Romtelecom din partea instituţiilor publice competente în acest domeniu", spune Romtelecom.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Creșterea PIB înseamnă creșterea bogăției tale. În România există oportunități. Fii vesel, pentru că economia crește și bazată pe nivelul tău de bună dispoziție și de gândire pozitivă
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Arta cere sacrificii. Anne Hathaway recunoaște că a fost nevoită să sărute 10 bărbați la un casting pentru a testa chimia dintre parteneri
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un marocan mai tânăr. Abia după 18 luni, a aflat cine e iubitul ei, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe