Piaţa de publicitate online din România - 33,87 milioane de lei în primul semestru al anului 2008

Piaţa de publicitate online din România a avut, în primul semestru al anului curent, o valoare de 33,87 milioane de lei, în timp ce, în 2007, investiţiile în publicitatea online au fost de 42,60 milioane de lei, potrivit unui studiu realizat de IAB şi PricewaterhouseCoopers România.

147 afișări
Imaginea articolului Piaţa de publicitate online din România - 33,87 milioane de lei în primul semestru al anului 2008

Piaţa de publicitate online din România - 33,87 milioane de lei în primul semestru al anului 2008

"Romanian Online Advertising Study" (ROADS), despre valoarea pieţei de publicitate online autohtone, realizat de IAB România (www.iab-romania.ro), asociaţia industriei de publicitate online şi PricewaterhouseCoopers (PwC) România, arată că, în 2007, investiţiile în publicitatea online au fost de 42.603.201 lei, în timp ce, în primul semestru al anului 2008, valoarea investiţiilor în advertising-ul online a fost de 33.873.413 lei.

TITLURILE ZILEI

În 2007, piaţa de publicitate din România a totalizat, conform ROADS, venituri în valoarea netă de 42,60 milioane de lei fără TVA, sumă calculată pe baza cifrelor de vânzări directe ale celor mai importante 11 companii din domeniu (regii şi publisheri independenţi).

"Acest studiu oferă, pentru prima dată în România, cifre reale, bazate pe vânzările efective ale celor mai mari companii din industrie, în locul estimărilor care au existat până acum", a declarat Ovidiu Florea, Preşedinte al Asociaţiei IAB România şi Managing Partner în cadrul Media Investment (parte a The Group).

"Echipa PricewaterhouseCoopers România care a participat la realizarea studiului a efectuat pentru prima dată acest tip de cercetare pe piaţa locală de profil, folosind o metodologie consacrată la nivel global, care, în ţările cu o piaţă de publicitate online puternică, este folosită deja de 10 ani. Ne dorim ca analiza prezentată să fie un argument hotărâtor pentru ca tot mai multe companii să participe la următoarea ediţie a studiului, aşa cum se întâmplă în alte ţări europene, unde PricewaterhouseCoopers şi IAB au o deja o tradiţie în derularea acestui proiect", a spus Ruxandra Bandila, Marketing & Business Development Director PricewaterhouseCoopers România.

"Romanian Online Advertising Study" include declaraţiile de vânzări de la 11 companii - principalele regii de publicitate online şi principalii publisheri independenţi (cu vânzări directe semnificative) -, care reprezintă în total peste 700 de site-uri.

Pe baza acestor cifre colectate, experţii PricewaterhouseCoopers au structurat totalul investiţiilor în publicitatea online din România în funcţie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum şi de lunile din fiecare semestru, pentru determinarea sezonalităţii. Prima ediţie a ROADS a analizat trei semestre: cele două ale anului 2007 şi primul al anului 2008.

Romanian Online Advertising Study cuprinde, în aproape 60 de pagini, tabele şi grafice detaliate pentru fiecare din cele trei direcţii de analiză, precum şi principalele corelări între acestea şi oferă o imagine completă a pieţei de publicitate pe internet. Acest raport complet, împreună cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, va fi disponibil gratuit pentru membrii Asociaţiei IAB România.

Următoarea ediţie a studiului realizat de IAB România şi PricewaterhouseCoopers, pentru care colectarea de date va fi demarată la începutul anului 2009, va cuprinde analiza semestrului al doilea al 2008 şi o analiză completă a aceluiaşi an, precum şi o comparaţie între datele din 2007 şi cele din 2008. Studiul va fi publicat semestrial, prezentând rezultatele din semestrul precedent. El va furniza, astfel, de două ori pe an, date actualizate privind evoluţia pieţei de publicitate online din România.

Asociaţia IAB România (www.iab-romania.ro) a fost creată în 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online şi publisheri autohtoni.

IAB România este o asociaţie profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică şi autonomă, care îşi propune să protejeze şi să promoveze interesele profesionale şi investiţiile realizate pe piaţa de publicitate online din România, să elaboreze standarde ale industriei şi să creeze cadrul pentru autoreglementare. Asociaţia IAB România este membru al asociaţiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participând ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociaţii, în 2008.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici