Sprijin de 2.000.000 de euro, pentru digitalizarea cinematografelor europene

Cinematografele europene care difuzează opere europene non-naţionale vor primi sprijin financiar pentru digitalizarea lor, bugetul total alocat în acest sens prin programul Media al Uniunii Europene fiind de 2.000.000 de euro.

192 afișări
Imaginea articolului Sprijin de 2.000.000 de euro, pentru digitalizarea cinematografelor europene

Sprijin de 2.000.000 de euro, pentru digitalizarea cinematografelor europene (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Scopul schemei de finanţare privind digitalizarea cinematografelor este acela de a încuraja cinematografele să ruleze un procent semnificativ de opere europene non-naţionale, pentru a exploata posibilităţile oferite de tehnologia digitală, potrivit unui comunicat postat pe site-ul ww.media-romania.eu.

Cererea de propuneri iniţiată în acest sens prin programul Media al Uniunii Europene are ca scop facilitarea tranziţiei la tehnologia digitală pentru cinematografele care rulează filme europene, prin sprijinirea costurilor indirecte în legătură cu achiziţionarea unui proiector digital.

Programul se adresează operatorilor europeni independenţi de cinematografe a căror activitate principală este proiecţia de filme.

Operatorii de cinematografe interesaţi să acceseze astfel de fonduri trebuie să aibă sediu într-una din ţările următoare: cele 27 de ţări ale Uniunii Europene; ţările SEE (Spaţiul Economic European), Elveţia şi Croaţia.

Pentru a fi considerate eligibile, cinematografele trebuie să fi proiectat în 2010 cel puţin 50% filme europene, dintre care cel puţin 30% să fie filme europene non-naţionale.

Bugetul anual alocat pentru cofinanţarea proiectelor este estimat la 2.000.000 de euro.

Contribuţia financiară atribuită este o subvenţie şi ia forma unei sume forfetare, de maximum 20.000 euro per ecran. Această subvenţie acoperă toate costurile legate de trecerea cinematografelor europene la tehnologia digitală, excluzând costurile proiectorului digital şi ale serverului.

Organizaţiile candidate trebuie: să fie cinematografe care programează filme europene în premieră, în decurs de maximum 12 luni de la data premierei naţionale; să fie deschise pentru public de cel puţin trei ani; să dispună de un sistem de eliberare de bilete şi de declaraţie de intrare; să aibă cel puţin un ecran şi 70 de locuri; să fi prezentat 520 de proiecţii pe an în cazul cinematografelor permanente (cinematografe care funcţionează cel puţin şase luni pe an), 300 de proiecţii pentru cinematografele cu un singur ecran (30 de proiecţii pe lună) şi cel puţin 30 de proiecţii pentru cinematografele de vară/în aer liber (cinematografe care funcţionează mai puţin de şase luni pe an); să fi avut cel puţin 20.000 de spectatori în ultimele 12 luni sau 20.000 de intrări în cinematograf cu plata efectivă a unui bilet normal.

Candidaţii care au primit sau vor primi un proiector de la un integrator terţ ca urmare a semnării unui acord privind taxa pe copia virtuală (virtual print fee, VPF) nu vor fi eligibili pentru sprijin.

Propunerile pentru accesarea acestor fonduri trebuie să fie trimise până la 15 septembrie 2011 (data poştei), la Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA) din Bruxelles. Cererile trimise prin fax sau e-mail vor fi respinse.

Vor fi acceptate doar cererile depuse pe formularul oficial de cerere, semnat în mod corespunzător de persoana autorizată să încheie angajamente obligatorii din punct de vedere juridic în numele organizaţei candidate. Pe plic trebuie să se menţoneze cu claritate: MEDIA programme - Distribution EACEA/19/11 - Digitisation of cinemas.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici