- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (19.02.2016, 14:34)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
TRENDURI ÎN COMUNICARE - Ada Roseti (Discovery): Consumatorul de media are nevoie de POVEŞTI
Serialul Mediafax referitor la trendurile de comunicare pe piaţa românească, în 2016, vă prezintă, vineri, opiniile Adei Roseti, director de programe pentru Discovery Europa Centrală şi de Est.
1118 afișări
TRENDURI ÎN COMUNICARE - Ada Roseti (Discovery): Consumatorul de media are nevoie de POVEŞTI
1. Consumatorul de media are nevoie de poveşti
Mi se pare interesant cum, în ultima vreme, se vorbeşte despre ameninţarea pe care evoluţia tehnologică o reprezintă pentru televiziuni, dar şi pentru producătorii de conţinut. Probabil temeri de genul acesta există de când există oameni. Desenele rupestre puteau reprezenta o ameninţare la adresa povestitorilor primitivi, care spuneau istorii în jurul focului. Inscripţiile de pe monumente, papirusuri, cărţile, după apariţia tiparului, au pus în dificultate pe cineva care spunea aceleaşi poveşti, cu alte resurse. Radioul, televiziunea, internetul - rând pe rând au fost celebrate ca purtătoare ale cuceririlor ştiinţei şi, deopotrivă, ameninţări la adresa valorilor recunoscute ale trecutului.
TITLURILE ZILEI
-
• LIVE UPDATE. Israelul a lansat un atac cu drone asupra Iranului/ Iranul neagă atacul
-
astăzi, 11:26
• Iarnă în plină primăvară. Transfăgărăşanul este din nou acoperit de zăpadă
-
astăzi, 11:31
• 4.100 de pacienţi sunt pe listele de aşteptare pentru un transplant de rinichi sau ficat
-
astăzi, 12:08
• Fenomene extreme. Zborurile în Europa devin tot mai turbulente şi imprevizibile
-
astăzi, 08:09
-
astăzi, 10:31
• Klaus Iohannis are misiune în Coreea. Pe cine urcă preşedintele în avion
-
astăzi, 09:25
• Cifra de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut în februarie
-
astăzi, 09:51
• VIDEO Urs la intrarea în Bistriţa. Animalul a fost alungat de jandarmi după două ore
-
astăzi, 09:47
-
astăzi, 10:18
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 786. CIA susţine că, fără ajutor, Ucrainariscă să pierdă războiul în câteva luni / Rachete ruseşti au aterizat la Dnipro, cel puţin 2 morţi şi 15 răniţi
-
astăzi, 10:28
• Improvizaţiile fac victime. 400 de persoane au furat curent electric în primele luni din an
-
astăzi, 10:29
• Un tablou de 2 milioane de euro, furat dintr-o galerie din Oxford, descoperit în România
-
astăzi, 07:30
• Australia se teme de un război pe scară largă şi îşi îndeamnă cetăţenii să părăsească Israelul
-
astăzi, 07:37
-
astăzi, 08:00
• Numeroase avioane care survolează Iranul şi-au schimbat brusc traseul
-
astăzi, 08:35
• Profitul Netflix a crescut vertiginos. Decizia care a inversat trendul
Nu cred că noile forme de accesare a conţinutului (on demand, indiferent de platforma pe care se găsesc) vor schimba apetitul fundamental uman pentru poveşti, fie ele reale sau complet imaginare. De fapt, cred că în acest moment oamenii consumă şi împărtăşesc mai multe poveşti decât acum 10, 100 sau 1.000 de ani.
Fie că este vorba despre ştiri, despre documentare, despre podcasturi, despre cărţi sau despre filme şi seriale, suntem înconjuraţi de poveşti şi dorinţa de a afla "ce se întâmplă mai departe" şi "cum se termină" ne va determina să privim/ascultăm/citim până la capăt.
2. Consumatorul de media este educat şi mai pretenţios
Se vorbeşte despre puterea mass-media de a manipula, de a influenţa consumatorul şi, de cele mai multe ori, este vorba despre o influenţă negativă. Dar, dacă este să privim lucrurile dintr-o altă perspectivă, consumatorul de media de astăzi este mult mai educat şi are nişte opţiuni mult mai clare şi mai bine definite decât cele de acum 10 sau 100 de ani.
Trecând peste veşnicul reproş al unei generaţii faţă de următoarea ("pe vremea mea..."), copiii de astăzi ştiu mai multe, din mai multe domenii, decât ştiau părinţii sau bunicii lor. Fie că este vorba despre istorie (jocurile video, cărţile pentru adolescenţi, filmele şi serialele cu teme inspirate de istorie au deschis gustul pentru acest domeniu unui număr foarte mare de copii şi adolescenţi), despre ştiinţe exacte, despre problemele lumii în care trăim (ştirile de la televizor şi de pe internet, filmele şi serialele, reţelele de socializare), copiii au nu doar acces la informaţie, dar şi un motiv puternic să o acceseze. Informaţia te face cool, iar mass-media trăieşte din traficul de informaţii.
Şi asta e valabil cu atât mai mult pentru adulţi, care consumă conţinut media mai mult, pe mai multe canale, şi cu un mai mare grad de satisfacţie decât oricând până azi.
Consumatorul este tot mai educat, motiv pentru care este şi tot mai sigur pe ceea ce-şi doreşte de la furnizorii de mass-media. În ziua de azi e relativ uşor să te înconjori doar de poveştile pe care vrei să le auzi, de la "povestitorii" în care ai încredere. Iar asta dă consumatorului o mare putere în relaţia cu producătorii de conţinut.
3. Consumatorul de media este mânat de curiozitate
Nu spun asta doar pentru că lucrez la Discovery, o companie care a fost fondată acum mai bine de 30 de ani pentru a satisface, prin intermediul programelor de televiziune, curiozitatea oamenilor în ceea ce priveşte lumea care îi înconjoară. O spun pentru că am văzut studii care confirmă că acest lucru este valabil acum, mai mult decât era acum 30 de ani.
Curiozitatea este unealta cu care omul operează pentru a explora lumea, pentru a înţelege legăturile dintre lucruri şi a explica fenomenele care le implică. Un studiu făcut de Discovery anul trecut a identificat mai multe tipuri de curiozitate în relaţia cu conţinutul mass-media, fie că este vorba despre dorinţa de a şti câte ceva despre foarte multe lucruri (curiozitatea ca monedă socială) sau despre obsesia pentru a şti foarte multe lucruri despre un anume domeniu (curiozitatea ca hrană pentru hobby-uri).
Multitudinea surselor, targetarea şi motoarele de căutare au făcut ca oamenii să se poată înconjura, tot mai mult, de feed-uri personalizate, care să le satisfacă şi să le hrănească deopotrivă curiozitatea în domeniile de interes. Un spectator amator de ştiinţă va urmări şi noutăţile postate de NASA, pe internet, şi pe Discovery şi, mai ales, pe Discovery Science, podcasturi despre ştiinţă, dar şi unele filme şi seriale SF.
Citeşte şi: Cele 10 trenduri ale anului 2016 - ZenithOptimedia: Consumul de publicitate pe dispozitivele mobile
Citeşte şi: Trenduri în comunicare în România, 2016: Crenguţa Roşu (DC Communication) despre integrare şi dialog
Citeşte şi: Trenduri în comunicare în România, 2016: Bogdan Strătulă despre diversificarea radioului
Citește pe alephnews.ro: Votul ONU pentru recunoașterea statului palestinian: SUA votează împotrivă
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Citește pe www.zf.ro: Final de linie: A dispărut definitiv unul dintre cele mai cunoscute hipermarketuri din România
Citește și: Trenduri în comunicare, în România, în 2016: Hortensia Năstase mizează pe mobile, integrare şi relevanţă
Citește și: 10 TRENDURI în jurnalismul românesc al lui 2016
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără decât fostul luptător și interlop
PROSPORT.RO
Câți euro a luat Alexandra Duli, de la Pro TV, pentru cele 14 săptămâni la Survivor All Stars
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:18
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 786. CIA susţine că, fără ajutor, Ucrainariscă să pierdă războiul în câteva luni / Rachete ruseşti au aterizat la Dnipro, cel puţin 2 morţi şi 15 răniţi
-
astăzi, 09:22
Rata de ocupare a populaţiei între 15 şi 64 de ani a scăzut uşor în 2023 faţă de anul anterior