Un canal cu sigla OTV a început să emită pe platforma de satelit Telekom TV

Un canal care promovează sigla fostei televiziuni OTV, a cărei licenţă audiovizuală a fost retrasă pe 22 ianuarie 2013 de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), a început să emită pe platforma de satelit Telekom TV, fără însă a difuza programe.

2646 afişări
Imaginea articolului Un canal cu sigla OTV a început să emită pe platforma de satelit Telekom TV

Un canal cu sigla OTV a început să emită pe platforma de satelit Telekom TV

OTV a început să emită marţi pe satelitul Hellas Sat 2 pe care emite în România şi platforma Telekom TV (fosta platformă Direct-to-Home - DTH a Romtelecom), au confirmat miercuri, pentru MEDIAFAX, surse din industria telecom.

În fapt, marţi seară, abonaţii platformei DTH Telekom TV au început să recepţionze un canal, pe care este promovată sigla televiziunii OTV, căreia i-a fost retrasă licenţa pe 22 ianuarie 2013, în conformitate cu legislaţia audiovizualului, pentru neplata unor amenzi mai vechi.

Ulterior, mai mulţi abonaţi ai platformei Telekom TV au postat comentarii pe pagina de Facebook a companiei Telekom, în care şi-au exprimat nemulţumirea faţă de introducerea OTV în grila platformei de satelit.

Şi membrul CNA Valentin Jucan a remarcat miercuri, pe contul său de Facebook, că pe platforma Romtelecom (actuală Telekom TV, n.r.) se recepţionează OTV. "Cât de repede a negociat Dan Diaconescu cu Victor Ponta. O încântare. Se pregăteşte reapariţia OTV?", a scris Jucan.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, reprezentanţii companiei Telekom nu au răspuns la întrebările adresate de agenţia MEDIAFAX pe acest subiect.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a retras licenţa televiziunii OTV pe 22 ianuarie 2013, în conformitate cu legislaţia audiovizualului, pentru neplata unor amenzi mai vechi.

OTV a primit amenzi în valoare de 1,17 milioane de lei de la Consiliul Naţional al Audiovizualului, începând din anul 2009 şi până pe 28 martie 2012, când televiziunea lui Dan Diaconescu a intrat în insolvenţă. Televiziunea nu a făcut dovada achitării lor, fapt pentru care CNA i-a retras licenţa.

Din 22 ianuarie 2013, Dan Diaconescu, cel care deţinea OTV, a încercat de mai multe ori să reia emisia postului, însă fără succes, până în noaptea de 18 spre 19 octombrie 2013, când OTV a început să emită din nou pe satelit, pe frecvenţa televiziunii DD TV (Direct Digital TV), care este controlată tot de Dan Diaconescu.

Retransmisia OTV pe licenţa DD TV a fost însă ilegală şi a fost sancţionată de CNA, DD TV fiind amendat cu 100.000 de lei pe 29 octombrie 2013.

Pe de altă parte, Laura Georgescu, preşedintele CNA, a spus în mai multe rânduri, anul trecut, că Dan Diaconescu nu deţine o licenţă audiovizuală pentru postul OTV, aşa cum acesta a susţinut de mai multe ori. Ea a precizat că Dan Diaconescu deţine, din 30 septembrie 2013, doar o autorizaţie de difuzare a unor programe de televiziune prin satelit eliberată de autoritatea în telecomunicaţii din Italia (AGCOM ).

Pe de altă parte, Dan Diaconescu a înfiinţat societatea OTV SRL, care are sediul în Roma şi a fost înscrisă la Registrul Comerţului din Italia în data de 18 iulie 2013, potrivit unor informaţii furnizate de Consiliul Naţional al Audiovizualului.

Asociaţii societăţii sunt Dan Diaconescu (capitalul social vărsat de acesta este 9.500 de euro) şi Diana Voiculescu (500 de euro). Ambii figurează cu domiciliul în Roma, în acelaşi loc unde are sediul legal societatea OTV SRL, respectiv Roma (RM) Via Germanico 107. Administratorul unic al societăţii este Diana Voiculescu, o colaboratoare apropiată a lui Dan Diaconescu.

Pe de altă parte, în acest an, România TV a intrat în atenţia CNA în luna iulie, după ce a început să difuzeze programul "OTV Live", moderat de Dan Diaconescu.

La începutul lunii octombrie, Dan Diaconescu s-a retras din postura de moderator al emisiunii "OTV Live", în contextul în care era candidat din partea PPDD la alegerile prezidenţiale. Potrivit Codului audiovizualului, "radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni de ştiri şi dezbateri prezentate sau moderate de oameni politici care deţin funcţii sau demnităţi publice ori purtători de cuvânt ai instituţiilor publice, precum şi de persoane desemnate public să candideze sau care şi-au anunţat public intenţia de a candida la alegerile locale, parlamentare sau prezidenţiale".

Pe 16 octombrie, CNA a amendat România TV cu 40.000 de lei, pentru faptul că Dan Diaconescu, candidatul PPDD la alegerile prezidenţiale, şi-a făcut campanie electorală în emisiunea "OTV Live", înainte de debutul oficial al campaniei electorale în audiovizual, fapt interzis de legislaţia audiovizualului.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici