ARACO: Românii construiesc tuneluri şi căi ferate în Germania, dar în ţară sunt daţi la o parte cu brutalitate de străini. ”Infrastructura trebuie con­struită de firme româneşti, nu de cele străine, pentru ca să existe un impact real şi în eco­nomie”

Infrastructura trebuie con­struită de firme româneşti, nu de cele străine, pentru ca să existe un impact real şi în eco­nomie, este de părere Alexandru Dobre, preşedintele de onoare al Asociaţiei Române a Antre­prenorilor din Construcţii (ARACO).

2193 afișări
Imaginea articolului ARACO: Românii construiesc tuneluri şi căi ferate în Germania, dar în ţară sunt daţi la o parte cu brutalitate de străini. ”Infrastructura trebuie con­struită de firme româneşti, nu de cele străine, pentru ca să existe un impact real şi în eco­nomie”

ARACO: Românii construiesc tuneluri şi căi ferate în Germania, dar în ţară sunt daţi la o parte cu brutalitate de străini. ”Infrastructura trebuie con­struită de firme româneşti, nu de cele străine, pentru ca să existe un impact real şi în eco­nomie”

„Faptul că au fost daţi la o parte cu brutalitate constructorii români de către cei străini, preţurile au crescut la construcţii cu cel puţin 70-80%. Polonia a avansat mult şi datorită faptului că au propriul lor program de construcţii, nu pentru că ar avea tehnologie mai bună. Fără construc­tori locali şi lucrând cu americani, nemţi şi fran­cezi, România nu-şi va reveni“, a spus Alexan­dru Do­bre. El a subli­niat că dacă înainte de 1989 inginerii ro­mâni proiec­tau de la blocuri de lo­cuinţe la căi ferate fără ajutor din afară, acum fir­mele de con­strucţii lo­cale s-au extins în Vest pentru a căuta proiecte. „Acum, din 6.000 de an­ga­jaţi câţi are CNADNR, sub 200 de oa­meni au ex­perienţă în construcţii şi infra­struc­tură, restul sunt oameni care nu au lucrat nici măcar la un pod peste Olt, nu mai spun peste Dunăre sau vreun alt proiect mare. Avem de-a face cu o intervenţie brutală a politicului în acest domeniu“, a spus Dobre, pentru Ziarul Financiar.
 
Mulţi oa­meni cu experienţă lu­crează însă peste hotare, pentru com­panii locale sau străine.
 
„Am pierdut cinci contracte în Germania deoarece au venit spaniolii cu pre­ţuri cu 15-20% mai mici decât ale noastre, dar ei lucrează tot cu muncitori ro­mâni. Totuşi, în Germania am con­s­truit tuneluri şi cale ferată pentru tre­nu­rile de mare viteză ICE (care circulă şi cu peste 300 km/h - n.red.)“, a spus Au­gustin Sărmăşan, adminis­tra­torul com­pa­niei Mono Construcţii, înfiin­ţată în 1991 în Germania şi Ro­mâ­nia. Com­pa­nia realizează construcţii din beton armat, structuri metalice, con­soli­dări, restaurări, tunele, poduri şi dru­muri.

Situaţia dificilă din piaţa de cons­trucţii de după 2009 a condus la intrarea în insol­venţă sau în fali­ment a unui nu­măr mare de firme din domeniu. Totuşi, în ultimii ani se simte o uşoară revenire, însă ju­cătorii din piaţă spun că este o re­venire firavă.

Piaţa locală de con­strucţii a crescut anul tre­cut cu circa zece pro­cente faţă de anul an­terior, la 9,8 miliarde de euro. Totuşi, valoa­rea pieţei este cu 35% sub cea din 2008, ulti­mul an de boom.
 
Citeşte articolul integral în Ziarul Financiar.

TITLURILE ZILEI

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici