Asocierea Vinci-Strabag- Aktor va construi tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov. Care va fi costul lucrărilor şi când ar putea fi încheiate

CNADNR a selectat consorţiul Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) pentru construcţia în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov, cu o lungime de 58 de kilometri.

17148 afișări
Imaginea articolului Asocierea Vinci-Strabag- Aktor va construi tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov. Care va fi costul lucrărilor şi când ar putea fi încheiate

Asocierea Vinci-Strabag- Aktor va construi tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov. Care va fi costul lucrărilor şi când ar putea fi încheiate (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)

În timpul unei discuţii cu jurnaliştii, la inaugurarea lotului patru al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, premierul Victor Ponta le-a cerut ministrului Dan Şova şi reprezentanţilor CNADNR să dea "vestea bună" referitoare la autostrada Comarnic Braşov.

"De la domnul Şova şi de la CNADNR aştept astăzi (joi - n.r.) sau mâine (vineri - n.r.) o veste bună... Astăzi? Păi, daţi, domnilor, vestea bună, că ţine cariera mea politică de ea. Avem câştigător pentru Comarnic-Braşov", a spus premierul.

TITLURILE ZILEI

Reprezentanţii CNADNR au precizat că licitaţia a fost câştigată de Vinci-Strabag-Aktor, refuzând însă să precizeze preţul.

Premierul a menţionat că lucrările vor începe anul viitor.

"Avem o ofertă serioasă şi de anul viitor putem să începem faimosul Comarnic-Braşov", a afirmat el.

Asocierea Vinci şi Aktor şi-a adjudecat acest proiect şi în 2009, renunţând ulterior la contract, întrucât statul român nu a acceptat anumite clauze.

Consorţiul câştigător a concurat cu asocierea Impregilo - Salini din Italia pentru acest proiect, aceştia fiind singurii constructori care au depus oferta finală.

Ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme deţinute de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.

La începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China Communications Construction a anunţat cã se retrage. Ulterior, la termenul final fixat pentru 9 decembrie, asocierea Spedition UMB - Tehnostrade nu a depus oferta finală.

Costul de construcţie al autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie a anului viitor şi ar putea fi încheiate în 2016 sau 2017, a declarat în luna noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, la emisiunea "După 20 de ani", difuzată de Pro TV.

Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri.

De finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mondială, potrivit ministrului.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2009, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci - Aktor, a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.

CNADNR a inaugurat joi 60 de kilometri de autostradă, pe ruta Orăştie - Sibiu, care se adaugă celor 548 kilometri deja existenţi.

Guvernul a anunţat la începutul lunii decembrie strategia de dezvoltare a reţelei de autostrăzi, urmărind accelerarea proiectelor începute, lansarea de noi proiecte din fonduri europene şi cointeresarea partenerilor privaţi în finanţarea autostrăzilor.

Executivul a identificat patru surse de finanţare a proiectelor - TEN-T Coeziune (3 miliarde euro, pentru perioada 2014­‐2020), TEN-­T Dezvoltare regională (1,8 miliarde euro pentru 2014-2020), concesiune/PPP (fonduri private şi fonduri de la buget, ultima categorie neputând depăşi 49%), respectiv statul român (din fondul creat în urma indexării accizei pe combustibili, de circa 750 milioane euro anual).

Conform Executivului, pentru prima dată decizia privind noi tronsoane va fi luată prin consultare publică, iar până în 2022 primele 16 oraşe din România vor fi conectate prin autostrăzi (Bucureşti, Cluj­-Napoca, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Braşov, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Brăila, Arad, Piteşti, Sibiu, Bacău, Târgu Mureş).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici