- Home
- Economic
- (09.10.2012, 09:54)
- Irina Tacu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Autostrăzile în prag de toamnă: ritmul de construcţie a încetinit pe şoselele construite din bani europeni
Şantierele de autostrăzi finanţate din bani europeni, precum Orăştie-Sibiu sau Nădlac-Arad (lot 2), care înaintau în vară cu până la 10% pe lună, şi-au redus ritmul de construcţie până la 1-2% în intervalul 1 august-1 septembrie.
795 afișări
Autostrăzile în prag de toamnă: ritmul de construcţie a încetinit pe şoselele construite din bani europeni (Imagine: Silviu Matei/ Mediafax Foto)
Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi au înaintat în medie cu 4,4% în intervalul 1 august - 1 septembrie, o perioadă în care lucrările de construcţie ar trebui să avanseze într-un ritm susţinut, având în vedere vremea favorabilă, relevă o analiză a ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Ritmul cu care au înaintat aceste şantiere este ceva mai mic comparativ cu cele înregistrate în lunile precedente, iunie şi iulie, când autostrăzile avansau, în medie, cu circa 5%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Studiu. Schimbările climatice provocate de om au „încetinit rotația Pământului” și ar putea afecta modul în care măsurăm timpul
-
Grindeanu: Construcţia unui nou drum de mare viteză are finanţarea asigurată
-
Actele de hărţuire la locul de muncă vor fi considerate şi cele din delegaţii sau team-building-uri
-
Perioada în care firmele nu sunt amendate pentru că nu folosesc e-Factura, prelungită
Este pentru a opta oară în ultimul an când ZF monitorizează evoluţia celor mai importante zece şantiere de autostrăzi din România, în încercarea de a oferi o imagine cu privire la modul în care înaintează lucrările.
Cel mai important avans din ultima lună de vară s-a înregistrat, la fel ca şi în lunile precedente, pe primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj, cu o lungime de circa 9,5 kilometri: peste 14%. De altfel, în câteva zile acest tronson ar urma să fie gata sau cel puţin asta susţine unul dintre constructorii acestui sector de autostradă, Spedition UMB. La polul opus, pe celelalte autostrăzi realizate din fonduri europene de pe Coridorul IV paneuropean, ritmul de construcţie a încetinit în ultima lună de vară.
Exemple în acest sens sunt cele patru loturi de pe autostrada Orăştie-Sibiu, care dacă în luna iulie avansau cu circa 9-10% fiecare, în luna august acestea au înaintat cu cel mult 2%. Şi în cazul autostrăzii Deva-Orăştie, construit de austriecii de la Strabag şi de firma Straco Grup, controlată de Alexandru şi Traian Horpos, avansul s-a domolit: dacă în a doua lună de vară şantierul înainta cu 11,7%, în perioada 1 august-1 septembrie acesta a adăugat 7,8%.
Citeşte articolul integral despre construcţia autostrăzilor din România pe www.zf.ro.
Citește pe alephnews.ro: VIDEO. Primul om cu cip Neuralink în creier joacă „Mario Kart” cu ajutorul device-ului
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Povestea unui fost corporatist care alături de un prieten a creat de la zero propria marcă de bere 100% românească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta îmi dă energie”
PROSPORT.RO
Ce se întâmplă când bei vin roșu, de fapt. Expertiza surprinzătoare a medicului Vlad Ciurea
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe