Epopeea construcţiei autostrăzii Comarnic-Braşov. Banca Mondială: Ministerul Transporturilor nu a notificat oprirea colaborării pentru Ploieşti-Braşov. Ce a anunţat anterior ministrul Lucian Şova

Banca Mondială (BM) a transmis, la solicitarea MEDIAFAX, că „nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor privind colaborarea pentru autostrada Ploieşti-Braşov”, după ce ministrul Lucian Şova anunţase renunţarea la unitatea de proiect administrată împreună cu BM.

2500 afişări
Imaginea articolului Epopeea construcţiei autostrăzii Comarnic-Braşov. Banca Mondială: Ministerul Transporturilor nu a notificat oprirea colaborării pentru Ploieşti-Braşov. Ce a anunţat anterior ministrul Lucian Şova

Banca Mondială: Ministerul Transporturilor nu a notificat oprirea colaborării pentru Ploieşti-Braşov

Într-o şedinţă de lucru a Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor, desfăşurată joi, la Sinaia, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a anunţat că statul român se pregăteşte să renunţe la unitatea de proiect administrată împreună cu Banca Mondială pentru pregătirea documentaţiei autostrăzii Comarnic-Braşov în vederea organizării licitaţiei de execuţie.

La solicitarea MEDIAFAX de a răspunde acestui anunţ, reprezentanţii în România ai Băncii Mondiale au transmis următoarele: „Banca Mondială nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor din România privind colaborarea pe proiectul de autostradă Ploieşti-Braşov. Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere a României rămâne o prioritate majoră de dezvoltare şi este esenţială pentru atragerea investiţiilor şi stimularea competitivităţii ţării. Dacă intervin schimbări sau o informare oficială, vă vom comunica”.

Preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, Lucian Bode, a confirmat anunţul făcut la Sinaia de ministrul Lucian Şova, considerând afirmaţiile acestuia ca fiind „informaţia-bombă” a întâlnirii. „Printre principalele subiecte discutate s-au numărat reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport rutier naţional din zona central-estică a României. Cel mai important punct de pe agendă fost însă reprezentat de epopeea construcţiei autostrăzii Comarnic-Braşov, care, încă din 2002, a avut mai multe tentative de materializare, din păcate, toate eşuate. Anunţul Ministrului Transporturilor, Lucian Şova, prin care statul român se pregăteşte să renunţe la unitatea de proiect administrată împreună cu Banca Mondială pentru pregătirea documentaţiei autostrăzii Comarnic-Braşov în vederea organizării licitaţiei de execuţie reprezintă de departe informaţia-bombă a acestei întâlniri”, a arătat Lucian Bode.

„Acest acord cu Banca Mondială, anunţat de fostul premier Tudose în 2017 ca fiind soluţia salvatoare identificată pentru concretizarea acestui proiect major de infrastructură rutieră determină ca proiectul autostrăzii să fie reluat de la zero într-o formulă de parteneriat public-privat”. De asemenea, „acest acord la care se renunţă îşi propunea printre altele şi fundamentarea unui plan pentru eficientizarea activităţii CNIR, dar şi adoptarea unei strategii de finanţare a reţelei de infrastructură rutieră. În acest context, sunt foarte curios cu privire la perspectivele acestui proiect, dar mai ales la şansele lui de implementare într-un orizont de timp cât mai apropiat”, a mai menţionat preşedintele Comisiei de Transporturi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici