Cel mai dur război al anului începe: cine rămâne şi cine vine pe o piaţă telecom de 40 de miliarde de euro

Astăzi, România dă oficial startul într-o competiţie dură care va stabili numele şi numărul operatorilor care vor oferi servicii de telefonie mobilă în următorii 15 ani pe piaţa locală.

622 afișări
Imaginea articolului Cel mai dur război al anului începe: cine rămâne şi cine vine pe o piaţă telecom de 40 de miliarde de euro

Cel mai dur război al anului începe: cine rămâne şi cine vine pe o piaţă telecom de 40 de miliarde de euro (Imagine: Shutterstock)

Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va da astăzi startul oficial într-o competiţie dură care ţine deja în tensiune, de mai bine de un an, toţi operatorii de telefonie mobilă din România: megalicitaţia care va stabili numărul şi numele companiilor care vor oferi comunicaţii mobile până în anul 2029.

Astfel, ANCOM va dezvălui care este preţul de pornire pentru licitaţie, ce condiţii şi restricţii le va impune participanţilor şi cât de uşor îi va fi unui grup străin să intre în România, cu ocazia acestei competiţii - cea mai mare dintre cele organizate vreodată de Bucureşti.

Miza acestei licitaţii, care ţine în tensiune şi car­tierele generale ale giganţilor europeni Deutsche Telekom, France Telecom şi Vodafone, este cine va reuşi să rămână pe această piaţă, care are un potenţial de a genera venituri de 40 mld. euro în 15 ani şi profituri de câteva miliarde de euro, adică prin cifra de afaceri şi profiturile cumulate în 15 ani ale operatorilor. Doar în perioada 2008-2010 Orange şi Vodafone România au făcut profituri nete de aproape 2 mld. euro în România, chiar dacă doi din cei trei ani au fost de recesiune economică.

Citeşte mai multe despre cel mai dur război al anului pe www.zf.ro

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici