- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.11.2018, 09:33)
- Alina Botezatu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Facem România Bine
- Ieși pe plus
- Video
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor financiare a primit peste 1.000 de cereri, în 10 luni
Peste 1.000 de români au depus anul acesta o cerere de conciliere cu banca sau IFN-ul la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), pragul fiind depăşit la data de 30 octombrie 2018.
210 afișări

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor financiare a primit peste 1.000 de cereri, în 10 luni
„Cel mai probabil, numărul cererilor, până la finalul lunii decembrie 2018, va fi mai mult decât dublul celor înregistrate în 2017, când 505 consumatori s-au adresat Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar”, estimează reprezentanţii Centrului.
Din totalul cererilor, mai mult de 200 au venit prin aplicaţia online care a devenit operaţională pe site-ul www.csalb.ro, în urmă cu doar trei luni.
În urma negocierilor purtate cu băncile, 280 de români au găsit o soluţie la problemele lor, în primele zece luni ale anului, faţă de 40 în aceeaşi perioadă din 2017.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 10:45
-
astăzi, 10:17
-
astăzi, 09:16
-
astăzi, 05:08
-
astăzi, 10:27
• Prognoza meteo. Două zile de furtuni, ploi torenţiale şi grindină în mai multe zone ale ţării
-
astăzi, 10:05
• ANI a sesizat DNA în cazul primarului Sectorul 3, Robert Negoiţă
-
astăzi, 10:43
• Dacian Cioloş: Guvernul gestionează lamentabil greva profesorilor
-
astăzi, 06:00
-
astăzi, 08:52
-
astăzi, 07:40
• Memorandumul pentru îmbunătăţirea statutului personalului didactic, în şedinţa de Guvern de joi
-
astăzi, 04:00
• Ruud trece de Rune în duelul scandinav de la Roland Garros
-
astăzi, 03:00
• Ucraina avertizează asupra efectelor atacului asupra barajului Kahovka
-
astăzi, 02:30
• West Ham United e noua câştigătoare a Europa Conference League
-
astăzi, 01:00
-
astăzi, 00:00
• Analiştii cred că Apple ar putea vinde în 2024 până la un milion de căşti de realitate augumentată
„De la începutul anului, am trecut de 430 de dosare constituite şi am ajuns la 280 de dosare în care consumatorii şi băncile au ajuns la o soluţie comună, ceea ce demonstrează o creştere certă a activităţii CSALB şi, implicit, un grad de conştientizare şi de interes tot mai mari, la nivelul cetăţeanului, în ceea ce priveşte soluţionarea pe cale amiabilă a nemulţumirilor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
Prima cerere înregistrată la Centru a fost în martie 2016.
Consumatorii pot apela la CSALB pentru: popriri asupra sumelor exceptate de la executare; situaţii legate de bani alocaţi prin programe finanţate din fonduri europene; plăţi eronate sau probleme cu transferurile bancare; desfiinţări de depozite înainte de scadenţă sau alte probleme legate de depozitele bancare; situaţii referitoare la asigurări financiar-bancare sau la cardurile de credit.
Centrul pune la dispoziţie două tipuri de proceduri pentru soluţionarea litigiilor. Prima este propunerea unei soluţii (conciliere), procedură care se finalizează după ce părţile au acceptat soluţia propusă de conciliator. Cea de-a doua procedură este impunerea unei soluţii (arbitrajul), procedură care se finalizează prin pronunţarea unei soluţii care este obligatorie pentru ambele părţi. Procedura este similară celei prevăzute de Codul de procedură civilă, însă termenele sunt mai scurte, de maximum 90 de zile şi se pot fixa de comun acord. Părţile nu se pot retrage din procedură.





Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.


PROSPORT.RO

CANCAN.RO

GANDUL.RO



ULTIMA ORǍ
vezi mai multe