Cheltuielile pentru haine ale bărbaţilor au depăşit, anul trecut, pentru prima oară, 1 miliard de euro

Vânzările de haine pentru bărbaţi au depăşit pragul de 1 miliard de euro pentru prima dată în 2018, avansul pieţei fiind de 10,5%, mai mare ca în cazul pieţei pentru femei, scrie Ziarul Financiar.

81 afişări
Imaginea articolului Cheltuielile pentru haine ale bărbaţilor au depăşit, anul trecut, pentru prima oară, 1 miliard de euro

Cheltuielile pentru haine ale bărbaţilor au depăşit, anul trecut, pentru prima oară, 1 mld. euro

Piaţa e cu circa 30% mai mică decât cea pentru femei, unde numărul de magazine şi de retaileri dedicaţi este mai mare. Conform unei analize a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, în contextul în care salariul mediu a crescut şi odată cu el şi puterea de cumpărare, bărbaţii români s-au orientat către produse mai scumpe.

Pe piaţa din România sunt active peste 200 de firme de îmbrăcăminte, încăţăminte şi îngrijire personală. Analiştii şi executivii din domeniu afirmă că în România numărul de retaileri este comparabil cu cel de pe pieţele dezvoltate, pentru că românii sunt pasionaţi de modă şi sunt dispuşi să dea bani pe haine şi pantofi în comparaţie cu vecinii cehi şi polonezi, deşi salariile sunt la jumătate. An de an în România se cheltuie pe haine şi încălţăminte peste 4 miliarde de euro, conform celor mai recente date.

„Bărbaţii câştigă mai mult decâ femeile, fiind totodată cei care cheltuie mai mult. Nu cumpără mai multe produse, ci mai scumpe, brandul fiind un argument important“, spun analiştii Euromonitor.

Pe fondul unui interes crescut al bărbaţilor pentru haine, există tot mai mulţi retaileri specializaţi care deschid magazine aici. „Diversitatea modelelor şi schimbările rapide de colecţii sunt motoarele de vânzări pentru retailerii fast-fashion. Zara (parte din grupul Inditex) şi H&M sunt locul unu şi respectiv doi în piaţa de modă pentru bărbaţi după valoarea vânzărilor“, potrivit Euromonitor. Ambele magazine au o segmentare clară între departamentele de femei şi bărbaţi, dar oferă cuplurilor şi familiilor cu copii (având şi haine pentru cei mici) posibilitatea să facă simultan cumpărături.

Piaţa îşi va continua trendul ascendent, însă ritmul va încetini chiar şi sub 1% în următorii patru ani, conform estimărilor, semn că se apropie de maturitate.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici