Contractul pentru reluarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Borş-Suplacu de Barcău, semnat

Conducerea CNADNR şi o asociere româno-spaniolă au semnat, luni, contractul pentru reluarea lucrărilor la tronsonul Borş-Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania, preţul mediu pe kilometru fiind de 2,6 milioane de euro, faţă de 4,33 milioane de euro cât ar fi costat lucrările făcute de Bechtel.

4325 afișări
Imaginea articolului Contractul pentru reluarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Borş-Suplacu de Barcău, semnat

Contractul pentru reluarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Borş-Suplacu de Barcău, semnat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

La Prefectura Bihor a avut loc, luni, semnarea contractului de execuţie a tronsonului de autostradă cuprins între Borş şi Suplacu de Barcău, documentul fiind semnat de către reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi ai consorţiului de firme câştigătoare, respectiv Corsan SA - Corvian Construccion SA, SC Consinit SRL, SC Road Consulting & Design Solution SRL şi SC Via Design SRL, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Directorul CNADNR, Narcis Neaga, a declarat că în urma licitaţiei de atribuire a contractului a rezultat un preţ mediu de aproximativ 2,6 milioane de euro pe kilometru, faţă de 4,33 milioane de euro cât s-ar fi plătit către Bechtel.

TITLURILE ZILEI

"Pentru ceea ce mai avea de executat (compania Bechtel - n.r.), adică ce va executa consorţiul, preţul era undeva la 4,33 milioane de euro, preţ care nu includea spaţii de servicii şi alte elemente esenţiale de autostradă. În urma licitaţiei, s-a ajuns la un preţ de aproximativ 2,6 milioane euro pe kilometru, în care sunt incluse şi spaţiile pentru servicii", a declarat Neaga.

Contractul a fost semnat pentru suma de 701 milioane de lei fără TVA, adică 158,7 milioane de euro, iar lucrările ar urma să înceapă în aproximativ o lună şi jumătate.

Neaga a adăugat că tronsonul va avea trei noduri şi se evaluează posibilitatea ca un nod al autostrăzii să fie unit cu centura rutieră a municipiului Oradea.

CNADNR a atribuit, în 31 martie, asocierii formate din Corsan SA - Corviam Construccion SA (Spania), Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL şi Via Design SRL contractul pentru finalizarea tronsonului de autostradă de 60 de kilometri Suplacu de Barcău - Borş, construit în proporţie de 50% de americanii de la Bechtel.

Valoarea ofertei câştigătoare a contractului de proiectare şi execuţie pentru finalizarea autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, secţiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borş (km 4+200 - km 64+450), este de 701 milioane lei, fără TVA, potrivit unui comunicat al CNADNR de la acea vreme.

Durata estimată a lucrărilor este de doi ani, la care se adaugă o perioadă de garanţie de 30 luni.

Lucrările la acest tronson au început în 2007.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări şi a fost reziliat în mai 2013.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici