Costul nevăzut al dezamăgirii angajaţilor: Patru din zece persoane şi-ar părăsi oricând locul actual de muncă

Patru din zece angajaţi nu sunt deloc motivaţi şi implicaţi în activităţile pe care le fac la serviciu, iar numărul celor care doresc să îşi părăsească actualul angajator este în creştere. Datele vin dintr-un studiu internaţional, dar oare cum se traduce stabilitatea în creştere a angajaţilor români din ultimii ani?

798 afișări
Imaginea articolului Costul nevăzut al dezamăgirii angajaţilor: Patru din zece persoane şi-ar părăsi oricând locul actual de muncă

Costul nevăzut al dezamăgirii angajaţilor: Patru din zece persoane şi-ar părăsi oricând locul actual de muncă (Imagine: Shutterstock)

Dacă în trecut se zicea că banii nu sunt chiar atât de importanţi pentru retenţia angajaţilor, anii de criză au adus din nou pe podium salariul în topul factorilor care ajută la creşterea aşa-numitului „engagement" din organizaţii. Astfel, potrivit unui studiu realizat de brokerul de asigurări Aon Hewitt, pachetul salarial a urcat pe locul 3 în 2012 (faţă de locul 6 în 2011) în clasamentul celor mai importanţi factori care stimulează creşterea implicării angajaţilor. Oportunităţile de carieră şi reputaţia companiei ocupă primele două poziţii în acest top.

„Recesiunea economică din ultimii ani a indus efecte directe nefavorabile şi asupra angajaţilor. Practicile devenite comune în contextul crizei - îngheţarea salariilor, reducerea beneficiilor, restructurările urmate de concedieri masive - sunt măsuri ce rezidă încă în mintea angajaţilor. Creşterea şi menţinerea la cote ridicate a ratei şomajului, în special în rândul tinerilor, aduc personalului un plus de stres şi de incertitudine, reducând nivelul său de implicare şi îngreunând procesul de dezvoltare a unui ataşament consistent faţă de compania angajatoare„, este de părere Marius Iancu, corporate clients director al subsidiarei locale a Aon Hewitt.

Citeşte mai multe despre costul nevăzut al dezamăgirii angajaţilor pe www.businessmagazin.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici