În ce domenii şi-au deschis afaceri absolvenţii de MBA în 2011

Cursurile manageriale i-au stimulat pe 16% dintre executivii care şi-au trecut anul trecut titulatura de EMBA sau MBA pe cartea de vizită să facă primul pas în lumea antreprenoriatului. O bună parte din manageri îşi conduc însă afacerile pornite de la zero în tandem cu job-urile de zi cu zi.

767 afișări
Imaginea articolului În ce domenii şi-au deschis afaceri absolvenţii de MBA în 2011

În ce domenii şi-au deschis afaceri absolvenţii de MBA în 2011 (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)

Absolvenţii de MBA transformaţi în antreprenori s-au lovit însă de "testul" cel mai greu în business: au pus pe masă sume între 6.000 şi 500.000 de euro, au angajat oameni şi s-au dus cu declaraţii la administraţiile fiscale.
Fiecare din managerii de MBA care şi-au deschis un business propriu a creat între 1 şi 17 noi locuri de muncă într-o eco­nomie care înaintează pe coate determinând companiile să continue să ţină îngheţate bugetele de angajări. Ziarul Financiar a vorbit cu patru dintre managerii cu MBA care au păşit în acest an în lumea antreprenoriatului. Ce businessuri au început? Ce aşteptări şi cât de grei sunt primii paşi fără a avea în spate puterea unei multinaţionale?

Împotriva curentului: de la piese auto la un site de cupoane de reduceri

Alexandru Popescu, 24 de ani, absolvent al programului de MBA oferit de City University of Seattle, a decis că 2012 este anul potrivit pentru a porni o afacere pe cont propriu în mediul online. Acest pas a venit după ce acesta a ocupat mai mulţi ani poziţia de director de marketing al unui retailer de piese auto. Tânărul antreprenor a hotărât însă că are nevoie de o schimbare radicală în carieră. Astfel a decis să pună bazele businessului kupon.ro, un site care vinde pe internet cupoane de reduceri.

"Afacerea este începută de puţin timp. Până acum nu am făcut nicio tranzacţie. Căutăm mai mulţi agenţi de vânzări. În acest moment sunt foarte multe site-uri de acest gen pe piaţa din România, numai eu am identificat cel puţin 120 de site-uri cu care concurăm", explică el.

Businessul cupoanelor de reduceri, o industrie practic inexistentă în urmă cu doi ani pe piaţă locală, a avut o ascensiune fulminantă, astfel că la sfârşitul lui 2011 în România erau vândute 1,4 milioane de cupoane în valoare totală de aproximativ 15 milioane de euro. După boom-ul din 2011, piaţa a început să dea primele semne de fragilitate la începutul acestui an.

Citeşte mai multe despre afacerile absolvenţilor de MBA pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici